لوگو امداد باتری غلامی

چگونه می توان طول عمر باتری ماشین را افزایش داد

چگونگی افزایش طول عمر باتری خودرو

چگونگی افزایش طول عمر باطری خودرو

 

برای افزایش طول عمر باتری ماشین و درست کار کردن آن در این مدت لازم است که چند دستورالعمل و قانون ساده را رعایت کنید. اگر تمام این قوانین را رعایت کنید کمتر نیاز به خرید باتری ماشین (باتری نو ) پیدا می کنید.

 

نکات طلایی جهت افزایش طول عمر باطری ماشین

– باتری ماشین باید تمیز نگه داشته شود. لازم است که به صورت منظم باتری را با استفاده از یک برس غیرفلزی تمیز کنید. همچنین لازم است که منفذهای تهویه هوای باتری را هم تمیز نگه دارید. اگر این کار را انجام ندهید باتری سریع دشارژ می شود. همچنین بهتر است گهگاهی هم چربی ها و گرد و غبار روی سطح باتری را هم پاک کنید. بهتر است این کار را با یک تکه پارچه‌ای انجام دهید که به محلول آمونیاک 10 درصد آغشته شده باشد.

– حتما بست‌ها و اتصالات باتری را چک کرده و در صورت لزوم محکم کنید. ممکن است یکسری مواد سفید در اطراف بست‌های باتری جمع شده باشند که این مواد تاثیر بدی روی جریان الکترودها خواهند داشت. حتما باید این مواد را پاک کنید. برای این کار می توانید از محلول آب و سدیم یا مواد ضدزنگ استفاده کنید. اگر لازم است اتصالات و بست های باتری را قطع کنید اول کابل منفی را جدا کنید. وقتی بست های باتری را تمیز کردید حتما صبر کنید خشک شوند بعد آن ها را وصل کنید.

– بسیار مهم است که مرتبا سطح الکترولیت باتری ماشین را چک کنید. گهگاهی لازم است داخل باتری آب مقطر بریزید بخصوص اگر هوا گرم است. برای پیشگیری از خوردگی صفحات باتری، لازم است که این صفحات همیشه داخل مایع الکترولیت غوطه ور باشند وگرنه خیلی سریع خراب می شوند.

 

سطح الکترولیت باتری خودرو

– دقت کنید که الکترولیت باتری بیش از حد هم نباشد.

افزایش طول عمر باطری ماشینبهترین حالت این است که سطح الکترولیت حدودا 0.79 اینچ بالاتر از لبه بالایی صفحات باشد. لازم است که باتری را از آسیب های مکانیکی محفاظت کنید. در غیر این صورت ممکن است الکترولیت باتری نشتی پیدا کرده و نه فقط خود باتری بلکه به سطح ماشین هم آسیب برسد.

– در فصل زمستان باتری ماشین در معرض افزایش بار و فشار قرار می گیرد. بنابراین لازم است که برای فواصل خیلی کوتاه از ماشین استفاده نکنید. همچنین ماشین را زیاد استارت نزنید چون این کار باعث کاهش عمر باتری می شود. هر مدل ماشینی که داشته باشید لازم است قبل از شروع فصل زمستان باتری را شارژ کنید.

– هرگز اجازه ندهید که باتری ماشین کاملا تخلیه شود. بهتر است گهگاهی باتری را شارژ کنید و از تخلیه کامل آن پیشگیری کنید. فواصل لازم برای انجام این کار بستگی به نحوه و مدت زمان استفاده از ماشین و شرایط کارکردن با آن دارد.

 

استفاده نکردن از خودرو برای مدتی طولانی

– اگر قرار است برای مدتی طولانی از ماشین استفاده نکنید: بهتر است باتری ماشین را قطع کرده و از ماشین بیرون بیاورید. در این حالت هم لازم است که هر دو یا 3 ماه یکبار باتری را شارژ کنیددر فصل زمستان، باتری را در یک اتاق گرم نگه دارید. دمای اتاقی که باتری را در آن نگه می دارید باید حدودا 30 درجه بالای صفر باشد.

حتما به خاطر داشته باشید که اگر دمای محل نگهداری باتری زیر صفر باشد، این شرایط تاثیرات منفی روی باتری خواهند داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، اینکه گفته می شود باتری های ماشین های مدرن نیاز به نگهداری ندارند درست نیست. این باتری ها هم نیاز به توجه و مراقبت دارند و لازم است هر از گاهی به آن ها رسیدگی شود. اگر کارهای ذکر شده در این مطلب را برای نگهداری باتری انجام دهید طول عمر باتری بسیار بیشتر شده و نیازی به نگرانی در مورد مشکلات ناشی از تخلیه باتری و خرابی ناگهانی آن نخواهید داشت.

افزایش طول عمر باتری خودرو ، چگونگی افزایش طول عمر باطری ماشین

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.