لوگو امداد باتری غلامی

واشر سرسیلندر چیست

واشر سرسیلندر چیست چه عواملی باعث از بین رفتن و سوختن آن می شود

آشنایی با واشر سرسیلندر

 

واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار می گیرد. وظیفه آن ایجاد آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور می باشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد. خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر سرسیلندر خودرو خود خورده اند. اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید که به دلیل سوختن واشر سرسیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند.

سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفرمه شدن واشر می گویند. این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو می شود. واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است. که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

 

 

نقش واشر در موتور

نقش واشر سرسیلندر در خودرو و ویژگی های آناین واشر بین سر سیلندر و سیلندر قرار گرفته که علاوه بر ایجاد حالت ضربه‌گیری , مانع از حرارت مستقیم به سر سیلندر می شود. علاوه بر این و باعث جلوگیری از جوش خوردن این قطعات به هم براثر گرمای زیاد می‌شود.

جنس واشر از نوع مس و پنبه نسوز و فولاد است. به همین دلیل قابلیت تحمل فشار حرارتی بالا را دارد. علاوه بر این‌ برای جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن بهترین گزینه می باشد. این قطعه می‌تواند سالها برای شما بدون کوچک‌ترین مشکلی کار کند.

 

دلایل سوختن این قطعه

  • آب رادیاتور خودرو کم باشد.
  • مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
  • خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  • نقص فنی در ترموستات.
  • نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  • پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  • رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

 

موقعیت واشر سر سیلندر

واشر سرسیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون‌ها داخل آن قرار دارند و سر سیلندر خودرو که مواردی مانند میل سوپاپ‌ها و سوپاپ‌ها را در خود فرا گرفته، نصب می‌شود.

بیشتر موتورهای مدرن امروزی از واشر سرسیلندرهای فولادی چند لایه (MLS) استفاده می‌کنند. در موتورهای قدیمی‌تر، واشر سرسیلندرهایی از جنس کامپوزیت آزبست و گرافیتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که در تعمیر سرسیلندر تعویض می شوند. در برخی از موتورها ممکن است واشر سرسیلندرهای مسی استفاده شود.

 

 

اقدام اولیه بعد از سوختن واشر

موارد ذکر شده در بالا می‌تواند از نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر باشد. پس در صورت مشاهده چنین مواردی حتما به تعمیرگاه مراجعه کرده تا از صرف هزینه‌های سنگین تر جلوگیری کنید.

بر این اساس در صورت مطلع شدن از بروز چنین وضعیتی در موتور خودرویتان از پیمودن ادامه مسیر خودداری کرده و ماشین‌تان را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل کنید. چراکه در صورت بی‌توجهی و یا عدم آگاهی از مشکل پیش آمده ممکن است آسیب جدی تری خودرویتان را تهدید کند و هزینه‌های گزافی را متحمل شوید.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.