لوگو امداد باتری غلامی

روش های تمیز کردن اتصالات باطری ماشین

نحوه تمیز کردن اتصالات باتری ماشین

چگونگی تمیز کردن اتصالات باطری ماشین

 

خودتان به راحتی اتصالات باتری خودرو را تمیز کنید. اگر برای روشن کردن موتور خودروتان دچار مشکل می شوید درصورتیکه تازه آن را عوض کرده اید، احتمالا زنگ زدگی یا رسوبات جداره های باتری خودروی شما باعث این مشکل شده است. تمیز کردن اتصالات باطری ماشین از موارد مهم هنگام بازدید خودرو می باشد.

زنگ زدگی میتواند مانند یک پوسته ی سفید ضخیم روی فلز بالای باتری یا سیم کشی ها را بگیرد. اما خوشبختانه حل این مشکل آسان است و با کمی جوش شیرین و آب می توانید خودروتان را دوباره به کار بیاندازید.

 

۱- از ایمنی کار مطمئن شوید:

۱-۱:دستکش محافظتان را دستتان کنید:

چگونگی تمیز کردن اتصالات باطری خودرویک جفت دستکش شیمی با کیفیت بالا تهیه کنید. عینک ایمنی و ماسک مرغوب را نیز فراموش نکنید که برای ایمنی تان ضروری است. باتری ها حاوی اسیدهایی هستند که می توانند آسیب های زیادی را به خودرو وارد کنند.

بنابر این مطمئن شوید که دست ها و صورتتان پوشانده شده اند. وقتی از ایمنی تجهیزات کار مطمئن شدید، مرحله ی بعدی کارتان را شروع کنید. اگر مواد شیمیایی روی پوستتان ریخت، آن را با آب و صابون بشویید.

وجود مواد شیمیایی روی پوست باعث التهاب و سوزش می شود.

۱-۲: با استفاده از آچار فرانسه باتری را از قلاب در آورید:

ابتدا از آزاد شدن کابل منفی مطمئن شوید، سپس کابل مثبت را آزاد کنید. کابل منفی سیاه و کابل مثبت قرمز است. اگر کابل مثبت را اول دستکاری کنید، ممکن است خطر شوک داشته باشد. زمانی که ارتباط به پایانه ها بازگشت، کابل ها را طبق دستور گفته شده وصل کنید.

اگر صدمه ی خودرو جدی است، جای کابل ها و گیره ها را عوض کنید تا از مشکلات آینده جلوگیری کنید. اگر خرابی یا ساییدگی روی باتری دیدید ، باتری را لمس نکنید. در این صورت شما به یک فرد ماهر برای تعویض باتری نیازمندید. اگر اتصالات بسیار محکم و سفت هستند، از اسپری زنگ زدا برای باز کردن آنها استفاده نمایید.

۱-۳: از یک پارچه ی مرطوب برای تمیز کردن باتری استفاده کنید:

<ک بار دیگر باتری را چک کنید و باقیمانده ی موارد را در طول کار از بین ببرید. اگر خرابی یا سوراخی روی باتری بود، از فرد متخصص کمک بگیرید تا باتری را تعویض کند.

 

۲- پاک کردن باتری

۲-۱: یک قاشق سوپخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید:

جوش شیرین باید به قدری باشد که قاشق را پر کند. از آنجا که جوش شیرین در واکنش کند عمل می کند، به خنثی کردن اسید جهت پوسیدگی ها بیشتر کمک می کند. برای سرعت بخشیدن به پروسه، از آب گرم به جای آب سرد استفاده کنید.

از پاک کننده های خانگی مانند قهوه و روغن و … خودداری کنید. زیرا ممکن است به داخل موتور راه پیدا کنند. و موجب زنگ زدگی و خوردگی فلز و  اتصالات سالم شوند  و به آسفالت خیابان و مسیر نیز آسیب وارد کنند.

۲-۲: مسواک را به محلول آب و جوش شیرین آغشته کنید:

همچنین ممکن است بخواهید بخشی از آن را روی کابل ها هم بریزید و با مسواک اتصالات را تمیز کنید. همه جای باتری را با مسواک فرچه بکشید و باتری را از رسوبات موجود پاک کنید. کار را تاجایی ادامه دهید که دیگر جوش شیرین هیچ واکنشی نشان ندهد.

از فرچه ی سیم که ممکن است مواد ضروری روی سیم را هم از بین ببرد استفاده نکنید. در این صورت ممکن است گیره ها دیگر نتوانند محکم روی سیم بایستند و ارتباط بین کابل ها برقرار نشود.

 

نحوه شستن و نصب مجدد کابل باتری

مقداری آب تمیز را با اسپری روی کابل ها بپاشید تا محلول قبلی را شستشو دهد: مقداری کمی آب را روی کابل ها و باتری ریخته و مطمئن شوید که همه جای آنها شسته شده است. از ورود محلول به محفظه ی موتور جلوگیری کنید.

از یک حوله یا دستمال کهنه و بدون پرز برای پاک کردن محل استفاده کنید: مایعات را کاملا از  محل پاک کنید تا موجب پوسیدگی در آینده نشود. همچنین ممکن است از ژل مشتقات نفتی یا گریس برای کابل ها استفاده کنید تا خرابی های آینده را کم کنید.

کابل ها را دوباره وصل کنید: ابتدا کابل مثبت، سپس کابل منفی را متصل کنید.از یک آچار فرانسه برای سفت کردن کابل ها و اتصالات استفاده کنید .کابل قرمز را به پایانه ی مثبت متصل کنید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.