لوگو امداد باتری غلامی

علائم خراب شدن باطری خودرو

علت خراب شدن باطری ماشین

خراب شدن باطری ماشین چه علایمی دارد

 

دلایل بسیاری برای خراب شدن باطری ماشین مثل مشکل اتصالات سیستم شارژ باتری و بسیاری مشکلات وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا می شوید.

باتری ها نیروی کافی را برای استارت خودرو تولید می کند و این کار را در هر شرایط آب و هوایی به خوبی انجام می دهد.اما باتری ها به مرور زمان به دلایلی مثل

  •  هوای سرد
  • روشن ماندن لوازم برقی مثل لامپ ها، رادیو و…
  • رانندگی کوتا مثلا تا سر کوچه

دلایل خراب شدن باطری ماشینکارایی خود را از دست می دهد و باید تعویض شود. قبل از تعویض باتری اقداماتی باید انجام شود که در این مقاله به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

 

باتری ماشین چگونه کار می کند

داخل جعبه پلاستیکی ای که شما فقط آن را می توانید ببینید و قسمت بیرونی باتری را تشکیل می دهد. در داخل این قالب پلاستیکی صفحاتی و جود دارد که این صفحات یکی در میان در کنار یکدیگر قرار می گیرد. این صفحات مثبت و منی می باشند.

جنس صفحات مثبت اکسید سرب و منفی از سرب می باشد. این صفحات در داخل آب باتری قرق می باشند. آب باتری از ۷۵ درصد آب و ۳۰ درصد اسید خالص تشکیل شده است. شاید این نکنه را بدانید که باتری حتی اگر روی خودرو هم وصل نباشد در حال کار کردن است.

صفحات مثبت و منفی باتری در حال به وجود آوردن جریان الکتریکی هستند. همین به وجود آوردن جریان خود صفحات را می خورد و به مرور زمان باتری دشارژ می شود. اما اگر باتری روی خودرو در حال کار کردن باشد زودتر شارژ خالی می کند.

چرا باتری خودرو خراب می شود

خیلی از ما متوجه خرابی باتری نمی شویم تا زمانی که دیگر خودرو استارت نخورد. اما در ادامه چند دلیل دشارژ شدن باتری را به شما ارائه می دهیم.

 

1- روشن گذاشتن چراغ ها بعد از خاموش کردن خودرو

یکی از بزرگترین مصرف کننده های باتری چراغ ها هستند. در حین روشن بودن موتور برق این چراغ ها از طریق دینام (الترناتور ) تامین می شود. اما وقتی موتور کار نمی کند باتری چراغ ها را روشن نگه می دارد که باتری را دشارژ یا خالی می کنند. حتی گاهی چراغ سقف هم می تواند عامل خوابیدن باتری بشود.

 

2- لوازم مصرفی دائم

در هر خودرو قطعات الکتریکی وجود دارند که هر کدام مقدار خیلی جزئی از برق باتری را مصرف می کنند. این مقدار کم در باتری های سالم موردی ایجاد نمی کنند. اما اگر باتری ضعیف باشد همین مصرف کم می تواند باعث دشارژ شدن باتری شود.

لوازم مصرفی دائمی عبارتند از :

ساعت
رادیو
سیستم هشدار مثل دزدگیر
سیستم کنترل از راه دورچگونگی خراب شدن باطری ماشین

 

3- طی کردن مسافت های کوتا و استفاده از لوازم برقی جانبی زیاد

با لاکچری تر شدن خودرو های امروزی مسئله تامین برق این لوازم مهم می باشد و می توانند در شرایط زیر مسئله ساز شوند.
اولا اگر مسافت کوتاهی را با ماشین طی کنید. مثلا تا سر کوچه برای خرید و در حین رانندگی از ضبط و باند هم استفاده کنید از شارژ باتری استفاده کرده و تا دینام فرصت کند دینام را شارژ شما به مقصد رسیده و خودرو را خاموش کرده اید.

 

4- شل شدن و یا زنگ زدگی سر باتری

شل شدگی و یا زنگ زدگی سر باتری موجب هد رفت قدرت باتری در حین استارت می شود. این هدر رفت موجب کاهش قدرت استارت شده و از طرف دیگر خوب شارژ نمی شود. در شرایطی همین موضوع می تواند باعث دشارژ شدن باتری شود. سیستم شارژ باتری درست عمل نمی کند.

اگر باتری به خوبی شارژ نشود یعنی کم تر از حد مورد نیازش شارژ شود به مرور زمان ضعیف شده و یک روز صبح می بینید که خودرو استارت نمی خورد. سیستم شارژ باتری نیاز به یک دینام سالم و تسمه ای باکشش استاندارد دارد. هر کدام از قطعات سیستم شارژ مورد داشته باشند می توانند به صورت مستقیم روی باتری تاثیر بگذارند.

سرما به علت ایجاد کردن مقاومت الکتریکی در مدارات الکتریکی می تواند برای باتری های ضعیف مشکل ایجاد کنند. به همین دلیل در زمستان های سرد اکثر باتری ها صبح زود اصطلاحا می خوابند و ماشین استارت نمی خوردند.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.