لوگو امداد باتری غلامی

بررسی علمکرد آب مقطر باطری خودرو

اضافه کردن آب مقطر به باتری خودرو

آب مقطر باتری ماشین چگونه کار می کند

 

ممکن است درباره این حقه که مکانیک ها و تکنسین ها راجع به تعمیر و احیا باتری از کار افتاده ماشین (و حتی باتری های سرب بزرگ) با استفاده از آب مقطر خودرو به کار می برند، شنیده باشید.

هر چند این ترفند، باتری را به طور کامل احیا نمی کند ولی یک فرصت دوباره برای کار کردن برای آن مهیا می کند. یکی از راه حل های این مشکل، استفاده از عملکرد آب مقطر باطری خودرو است.

این کار طول عمر باتری را افزایش می دهد و عملکرد آب مقطر باطری خودرو را بهبود می بخشد. یکی از نکات جالب توجه این است که استفاده از آب معمولی شیر کمک کمتری به باتری شما می کند. در بیشتر موارد، حتی باعث آسیب رساندن به باتری و کاهش عمر آن می شود.

عملکرد آب مقطر باطری خودرو

عملکرد باتری ماشین

موضوع پشت این فریب این است که باتری کار می کند. برای درک ترفند آب مقطر مکانیک، مهم است که بدانید باتری چگونه کار می کند.

یک باتری زمانی که شکسته می شود، سه بخش عمده تولید می کند که جریان الکتریکی آن را ترسیم می کند. اینها هستند:

  • جدا کننده
  • الکترود
  • الکترولیت

این سه جزء با هم کار می کنند تا یک واکنش شیمیایی ایجاد کنند تا یک جریان الکتریکی را از باتری آزاد می کند. باتری های مختلف اتومبیل می توانند از انواع ترکیبات شیمیایی برای تولید این جریان الکتریکی استفاده کنند. یکی از رایج ترین ترکیبات، دی اکسید سرب و سرب است.

 

اتفاقاتی که باعث عملکرد آب مقطر باطری خودرو می شود

هنگامی که باتری به ماشین متصل می شود و شما آن را استارت می کنید، دی اکسید سرب و اسفنج سرب در باتری واکنش نشان می دهند تا ترکیب جدیدی به نام سولفات سرب ایجاد شود.

در طول این فرآیند ایجاد مواد شیمیایی جدید، الکترونها از دو ماده اولیه آزاد می شوند. وقتی خودرو روشن می شود، الکترون ها از طریق الکترود باتری و به سیستم الکتریکی خودرو جریان می یابند و ولتاژ لازم برای انجام کارها را فراهم می کنند.
آب نقش مهمی در فرآیند شیمیایی دارد. هنگامی که واکنش شیمیایی اولیه در داخل باتری اتفاق می افتد، الکترون های تازه ایجاد شده به محیطی نیاز دارند که از داخل باتری به الکترودها منتقل شود که جریان را به ماشین انتقال می دهد. این جایی است که آب می آید.
آب می تواند خدمت کند و واسطه ای برای الکترون باشد و تضمین می کند که تمام الکترون های ذخیره شده در باتری به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

به دلیل اینکه آب در باتری باعث می شود جریان الکتریسیته از درون باتری خارج شود، آب نیز به فرایند شیمیایی منتهی می شود که در ابتدا الکترون ها را ایجاد می کند. این باعث می شود آب نیز از طریق تغییرات نیز به جریان بیفتد.
معمولا این تغییر باعث می شود که آب تبخیر شود و مقدار آب در باتری کاهش یابد. با آب کمتر در باتری برای حمل جریان الکتریکی، باتری کارش را به آن خوبی که باید انجام دهد، انجام نمی دهد. به همین دلیل است که صاحبان ماشین ها با استفاده از آب شیرین مقدار آب را در باتری های خود افزایش می دهند.

 

کارکرد آب مقطر باتری خودرو

مشکل آب شیر یا آب معمولی برای باطری خودرو

اگرچه آب شیر آب باتری را پر می کند و آن را در حال اجرا نگه می دارد. همچنین به سایش و پاره شدن آن کمک می کند. برخی از مواد در آب بر فرایندهای شیمیایی تاثیر می گذارد.

آب که از شیرها و سایر منابع خانگی می آید، با مواد معدنی پوشیده می شود. این می تواند مواد معدنی از سیستم لوله کشی خانگی و همچنین تاسیسات تصفیه آب محلی در منطقه باشد.

این نوع آب می تواند عملکرد باتری ماشین شما را در طول زمان کاهش دهد. دلیل آن این است که مواد معدنی در آب پس از تبخیر، در داخل باتری باقی می مانند. هنگامی که آب تبخیر می شود، عناصر معدنی مانند آهن و کلسیم با آب تبخیر نمی شوند. آنها داخل باتری اتومبیل باقی می مانند.

وقتی این اتفاق می افتد، مواد معدنی جریان جذب الکترون آزاد می شوند که باید توسط خودرو استفاده شود. اتفاقی که می افتد این است که الکترون ها خود را به مواد معدنی متصل می کنند و یک ترکیب متفاوت ایجاد می کنند که در داخل باتری وجود ندارد.

این به نوبه خود باعث می شود باتری به دلیل کمبود الکترون، از کار افتاده شود. همچنین طول عمر باتری را به دلیل ساختار مواد معدنی که در داخل خودرو قرار می گیرند، کاهش می دهد.

 

آب مقطر به باتری خودرو وارد کنید

از سوی دیگر، آب مقطر مشکلی مشابه با آب شیر ندارد. زیرا آب مقطر ماده کافی برای تأثیر بر روی باتری ندارد. و به اندازه ای خالص است که بر فرآیندهای شیمیایی که باید در داخل خودرو اتفاق بیفتد تاثیر نمی گذارد.
هنگامی که آب مقطر داخل باتری تبخیر می شود، چیزی را بر جای نمی گذارد. هر آلودگی دیگری در آب نیز تبخیر می شود، اما هیچ چیز قابل توجهی به جز بخار آب وجود ندارد.

به این معنی که هیچ مواد معدنی برای تأثیر فرآیندهای شیمیایی داخل باتری وجود ندارد. آنچه شما به دست خواهید آورد یک باتری کارآمد است که اتومبیل شما را بدون خرابی به حرکت در می آورد. همچنین یک باتری سالم برای شما باقی می ماند که به اندازه یک باتری که با آب شیر کار می کند، خراب نمی شود. دلیل دیگر این که آب مقطر برای باتری های خودرو بهتر است اسیدی بودن آن است.

ممکن است تعجب کنید که چرا چیزی بی ضرر به عنوان آب می تواند به عنوان اسیدی طبقه بندی شود، این موضوع به خاطر فرایند تقطیر است. هنگامی که آب تقطیر شود، به بخار آب تبدیل می شود و سپس به حالت مایع تبدیل می شود. در طول این فرآیند، دی اکسید کربن از ناحیه ضروری در آب حل می شود. این یک محلول اسید کربن بسیار ضعیف ایجاد می کند.

 

آیا آب مقطر، اسیدی و خطرناک است؟

سطح اسیدیته در آب مقطر بسیار کم است. برای پاسخ به سوال “آیا آب مقطر اسیدی یا قلیایی است؟”، شما باید میزان اسیدیته خود را از طریق یک مقیاس pH اندازه گیری کنید.

pH آب مقطر حدود ۶ است، که بسیار نزدیک به سطح بی طرفی ۷ در مقیاس pنحوه اضافه کردن آب مقطر به باتریH است. این مقیاس از ۱ به ۱۴ می رسد، بر اساس استاندارد، PH زیر ۷ اسیدی است و PH بالاتر از ۷ قلیایی است.
هنگام نوشیدن آب مقطر، بدن ما اسیدیته آب را خنثی می کند و با تولید اسید معده بیشتری با آب مقابله می کند. تا زمانی که شما یک معده سالم دارید، می توانید آب آشامیدنی مقطر را به طور منظم استفاده کنید.

از آنجا که باتری خودرو بر اساس فرایندهای شیمیایی کار می کند، آب مقطر به دلیل این که خواص کمی اسیدی دارد، به این فرایند کمک می کند. این کمک می کند که اجزای تشکیل دهنده سرب بهتر تجزیه شوند. و باعث می شود که منطقه ای مناسب تر برای این فرایندهای شیمیایی ایجاد شود. این باعث می شود آب مقطر یک جایگزین عالی برای آب شیر برای باتری ماشین شما باشد.

 

آب مقطر برای باتری ها را از کجا تهیه کنیم؟

گرچه کمی گران تر از آب شیر است، آب مقطر را می توان در فروشگاه های سوپرمارکت و فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد. آنها معمولا در بطری فروخته می شوند و در مارک های مختلف عرضه می شوند. همانطور که می دانید خودرو به حدود ۱۲ ولت برق نیاز دارد تا زمانی که کلید را روشن می کنید شروع به کار کند.

پس از اتمام شارژ اولیه، این جریان پایدار باید حفظ شود تا سیستم های الکتریکی ماشین را به درستی اجرا کند. به این معنی که باتری نیاز به یک منبع ثابت آب برای کارکردن به درستی دارد. جالب توجه است، این نیز دلیل آن است که یک باتری مرده “باتری خشک” نیز نامیده می شود. این به این دلیل نیست که باتری از الکترون خارج می شود. این به این دلیل است که باتری از آب خارج شده است. فقط قبل از خرید، برچسب های روی بطری ها را بخوانید.

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. ایمان استیری گفت:

    عالی بود

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.