لوگو امداد باتری غلامی

ساخت باتری فعال از یک باطری غیرفعال

ساخت باتری فعال از یک باطری غیرفعال

چگونه از باتری غیرفعال موجود، یک باتری فعال بسازیم؟

 

همانطور که در مقالات قبل گفته شد، باتری سرب-اسیدی در سال 1859 اختراع شد. از آن پس تغییر چندانی در ترکیب و شیوه ساختاری آن ایجاد نشده است. با وجود تمام منابع انرژی جایگزین در حال اکتشاف و پیاده سازی، شاهد جریان فزاینده ای در نیاز به باتری های سرب-اسیدی هستیم. با این حال این باتری ها هزینه ی بالایی دارند. و زمانی که تمام می شوند، باید هزینه ی نسبتا زیادی را برای جایگزینی آن ها پرداخت کنید. (متوسط طول عمر باتری های چرخه عمیق تجاری موجود 2-5/1 سال است). در این جا شما  ساخت باتری فعال از باطری غیرفعال را یاد می گیرید.

 

چرا باطری خودرو از کار می افتد؟

سوالاتی در این مورد مطرح است و آن اینکه چرا باتری تمام می شود؟ کدام جزء از کار می افتد؟

پاسخ، در صفحات مثبت موجود در باتری شماست. در صورتی که آن ها صفحات مثبت خمیری باشند، احتمال این مورد بیشتر است. خوردگی آند در نهایت به آن ها می رسد و آن ها را تجزیه می کند. این باعث کاهش ظرفیت باتری و در نهایت از کار افتادن آن می شود. شما می توانید اکسید ها (که بعداً در متن به آن پرداخته می شود) را از صفحات مثبت که دستخوش خوردگی شده اند، بازیابی کنید و از آن برای ساخت صفحات جدید استفاده کنید.

صفحات منفی سولفاته شده اند اما این موضوع می تواند نادیده گرفته شود. بنابراین برای آن که به وسیله ی خمیری که از اکسید ها بدست می آید سلولی جدید بسازیم، از صفحات منفی استفاده می کنیم.این یعنی شما از یک باتری 6 سلولی، یک باتری 3 سلولی می سازید.

 

جداکردن صفحات مثبت باتری فعال

چگونه از باتری غیرفعال موجود یک باتری فعال بسازیماکنون برای شروع کار صفحات مثبت را جرا کنید و آن ها را در محفظه ای فلزی که بتواند ضربه را تحمل کند قرار دهید. از چکش یا هر چیز سختی که بتواند این صفحات را به پودر تبدیل کند، استفاده کنید.

به محض اینکه صفحات را خرد کردید، تکه های کوچک سرب و شبکه باتری را با الک کردن محتویات، از مخلوط جدا کنید.اکنون شما یک پودر مشکی/ خاکستری دارید.

این پودر را با اسید سولفوریک مخلوط کرده و آب را اضافه کنید تا خمیری بوجود بیاید که به ساختار شبکه ای صفحه اضافه شده و سخت شود.سخت شدن یک فرایند مهم است و باید با دقت صورت پذیرد. پشم شیشه و الیاف شیشه ای را که برای استحکام خمیر از جداساز ها بازیابی شده اند با هم مخلوط کنید. وقتی که خمیر متصل شد، باید به صفحات استحکام ببخشید. که معمولا در 30 درجه سلسیوس و در رطوبتی بالا به مدت 48 ساعت صورت می پذیرد. در خانه آن ها را در دیگی پر از آب گذاشته و روی اجاق گاز قرار دهید و حواستان به سطح آب باشد. بعد از سخت شدن بگذارید تا به مدت 4-3 روز خشک شوند. در آخر اسید را به درون یک ظرف تخلیه کنید و آن را دور نریزید؛ بعد ها به آن احتیاج خواهیم داشت.

 

رعایت نکات ایمنی جهت ساخت باتری فعال از باطری غیرفعال

دستکش ها و پوشش محافظ خود را درآورید. به عنوان اولین جداسازی، قسمت بالایی باتری را برش داده و به اندازه ی 5 میلی متر پلاستیک را در اطراف قطب ها باقی بگذارید. اکنون اتصال بین سلول ها را قطع کرده و سلول ها را از محفظه خارج کنید. اکنون باید روندی را اجرا کنید که در آن مواد موثر بر روی صفحات تشکیل می شوند. هدف، انتقال جریان الکتریکی و سپس برعکس کردن جهت آن و ادامه ی همین روند برای حدودا 30 بار است. اگر ادامه دهید به طور نامعلومی صفحه را نابود خواهید کرد.

 

ساخت الکترولیت باطری ماشین

برای ساخت الکترولیت باطری ماشین، ابتدا اسید را به آب اضافه کنید. (برعکس انجام ندهید) و در حین جوشیدن، این کار را به آرامی انجام دهید. مخلوط بسیار داغ خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که ابزار مناسبی را فراهم کنید. به جای این کار می توانید یک محلول سولفوریک اسید با چگالی 1250 را برای استفاده به عنوان الکترولیت باتری، از یک مغازه باتری فروشی خریداری کنید.اکنون کل کاری که باقی مانده است این است که صفحات را به داخل محفظه برگردانید و بالای محفظه را آب بندی کرده و آن را با الکترولیت پر کنید. موفق شدید! حالا شما از باتری غیرفعالتان یک باتری ساخته اید.

021-55363510

021-55363511

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.