لوگو امداد باتری غلامی

دلایل خروج بخار از باطری خودرو

دلایل خارج شدن بخار اسید از باطری ماشین

علت بخار شدن اسید باطری خودرو

 

خارج شدن بخار اسید که با بوی بد نیز همراه باشد، نشانه دهنده آن است که درجه حرارت باطری خودرو شما بسیار بالا رفته است. این افزایش درجه حرارت می تواند به دلیل شارژ باطری با ولتاژ بالاتر از استاندارد توسط دینام خودرو باشد.
علاوه بر چنانچه خودرو را در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و به صورت مدوم استفاده کنید، به گونه ای که آب اسید به نقطه جوش برسد، بخار اسید از آن خارج می شود.

 

کاهش عمر باطری خودرو

خروج بخار اسید که نشان دهنده وصعیت نامناسب باطری می باشد، در صورت تداوم، در مدت زمان کوتاهی سبب می شود باطری خودرو شما خراب شود. در علل خروج بخار از باطری خودرواین حالت چنانچه شما آب اسید مورد نیاز را دوباره به باطری اضافه نمایید، تفاوتی در افزایش طول عمر باطری ماشین ایجاد نمی شود.

باطری های خشک (باطری سیلد) هم به خاطر ساختاری که دارند قابلیت تعویض آب باطری ندارند و خروج بخار اسید سبب می شود لایه های سربی درون باطری از آب اسید خارج شوند. در این حالت ممکن است باطری شما حتی منفجر شود.

 

عدم گارانتی باطری

شارژ شدن بیش از حد باطری توسط دینام از آنجایی که سبب خرابی باطری می شود از آن جمله مواردی است که هیچ کدام از شرکت های تولید کننده باطری، آن را گارانتی نمی کنند. زیرا شما شرایط نگهداری از باطری را رعایت نکرده اید.

 

تعمیر دینام

چنانچه مشاهده نمودید بخار اسید از باطری ماشین خارج متصاعد می شود، حتما در اولین فرصت به یک باطری ساز مراجعه نمایید تا توسط تعمیرکاران وضعیت دینام خودرو بررسی شود.

 

روزنه باطری را چک کنید

چنانچه از بست باطری استفاده می نمایید، به این نکته توجه داشته باشید که بست باطری جلو روزنه خروج بخار باطری را نگرفته باشد و یا به هر دلیلی این روزنه مسدود نشده باشد.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.