لوگو امداد باتری غلامی

دشارژ باطری های EV

بررسی وضعیت دشارژ باطری های EV

نحوه دشارژ باطری های EV

 

اغلب استفاده کنندگان خودروهای الکتریکی، دستگاههای شارژری را خریداری می کنند که سرعت شارژ در آنها بتدریج کم می شود و به تایمر (زمان سنج) نیز مجهزند. برای استفاده از این دستگاه ها باید تایمر مربوطه را طبق دستور العمل های کارخانه سازنده شارژر مورد بهره برداری و استفاد قرار داد و سپس به شارژ کردن باطری پرداخت. برای آشنایی بیشتر با وضعیت دشارژ باطری های EV با ما باشید.

دستگاه شارژر مذکور ابتدا با جریان بالا شروع به شارژر کردن می نماید و به تدریج جریان کاهش می یابد و سرانجام عمل شارژ کردن به اتمام می رسد. این دستگاه ها بطور خودکار، برخی از ناپایداری های ناشی از عمق دشارژ را جبران می کنند.

چه در خلال شارژ و چه پس از آن، باید به وسیله یک هیدرومتر به این مورد رسیدگی گردد و چگالی ویژه را اندازه گیری نمود. چنانچه 2 تا 3 ساعت قبل از آنکه تایمر خاموش شود چگالی ویژه وضعیت شارژ کامل توسط دستگاه نشان داده شود. به این مطلب پی می بریم که مدت زمان کمتری برای شارژ کردن مورد نیاز بوده است. هنگامی که از دستگاه های شارژ مذکور استفاده می نمایید، ممکن است چنین دستگاه هایی باتری را به صورت 100 درصد شارژ مجدد نکنند. استفاده مکرر از خودروهای الکتریکی در چنین شرایطی عمر باتری را کوتاه می کند.

 

پیشنهاد هایی در مورد باتری های EV

برای متعادل کردن شارژ باتری، به طور هفتگی 3 تا 4 ساعت شارژ اضافی به باتری وارد نکنید. به ویژه اگر تفاوت و اختلاف چگالی ویژه (وزن مخصوص) الکترولیت در میان خانه های باتری بیشتر از 10 درصد یا کمتر از چگالی تصویه شده توسط کارخانه سازنده (برای وضعیت شارژ کامل ) باشد.

وضعیت دشارژ باتری EVهیچگاه باتری را بیشتر از حدی که شاخص سطح باتری ماشین نشان می دهد پر نکنید. زیرا در این صورت هنگامی که می خواهدی باتری را شارژ نمایید، اسید به خارج از باتری پاشیده خواهد شد. چنین کاری باعث می شود که ظرفیت باتری کاهش یافته و قسمت های فلزی نزدیک به آن دچار خوردگی شوند.

اگر سطح الکترولیت باتری پایین تر از سطح صفحات باتری باشد. فقط آنقدر آب به باطری اضافه نمایید تا قبل از شارژ کردن الکترولیت کاملاً صفحات باتری را بپوشاند. پس از شارژ کردن باتری چنانچه لازم بود به باتری آب اضافه کنید. تا سطح الکترولیت با سطح نشان داده شده توسط شاخص باتری برابر و همر تراز گردد. چنانچه بخواهید باتری های EV را برای مدتی در انبار نگهداری نمایید، می بایست آنها را کاملاً شارژ، تمیز و خشک نمایید. ضمناً باتری ها را باید در مکانی خشک و خنک انبار نمود.

 

مدت زمان وضعیت دشارژ باطری های EV

باتری های EV را باید به طور دوره ای و منظم بوسیله هیدرومتر آزمایش کرد. تا چگالی ویژه الکترولیت آنها مشخص شود و یا هر سه ماه یکبار باید آنها را تحت شارژ سریع و کوتاه (Boost Charge) قرار داد. در اندازه گیری چگالی ویژه، هنگامی که چگالی ویژه باتری به 1/220 رسید باید مجدداً باتری را شاري نمود.

مدت زمانی که چگالی باتری به 1/220 می رسد به وضعیت باتری و دمای آن بستگی دارد. هرچقدر محل انبار کردن باتری های EV سردتر باشد، باتری های مزبور آهسته تر دچار شارژ خود بخود می شوند. مدت زمان معمول بین دو شارژ سه ماه است.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.