لوگو امداد باتری غلامی

نحوه خرید باطری ماشین

راهنمای انتخاب و خرید و فروش باطری ماشین

راهنمای انتخاب باتری مناسب خودرو

 

باتری خودرو جعبه ای است که انرژی الکتریکی را به نقاط مختلف ماشین منتقل می کند. به عبارت دیگر باتری منبع ذخیره برق خودرو است که وظیفه انتقال دادن نیروی الکتریکی به سایر قسمت ها را بر عهده دارد. همان طور که در مقالات قبل هم گفتیم باتری هر از چندگاهی یکبار نیاز به تعویض دارد. معمولاً صاحبان خودرو، در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو، اغلب این سؤالات را بارها در ذهن خود مرور کرده اند:

  • واقعاً چه نوع باتری برای خودروی من مناسب است؟!
  • بهترین مارک باطری ماشین به طور کلی چیست؟!
  • بهترین مارک باتری خودرو به طور خاص مثلا برای پراید چیست؟!

برای فهمیدن جواب این سؤال یک راه مطمئن وجود دارد. آن راه هم تست دینام به وسیله دستگاه مخصوص می باشد. یک نیروی کارکشته و متخصص می تواند خرید باتری خودروبه وسیله تست کردن دینام شما را در انتخاب نوع باتری مناسب برای خودرویتان یاری کند.

 

دو نوع از رایج ترین انواع باتری خودرو

باتری های غیر سیلد

باتریهای (LM =Low Maintanace) می باشند که به مراقبت کم نیاز دارند ،این نوع باتری ها دارای صفحه سرب آنتیموان/ کلسیم (دو آلیاژی یا هیبرید) هستند.

بهتر است در آب و هوای گرم باتری غیر سیلد خریداری کنید زیرا نمی توان غلظت ویژه آن را با هیدرومتر اندازه گرفت ، همچنین زمان نیاز به آب می توان آب اضافه کرد .

 

باتری های سیلد

باتریهای بدون نیاز به مراقبت (FM =Free Maintanace) که نیازی به مراقبت ندارند و و دارای عمری طولانی تر ، شارژ سریعتر، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش از حد (over charge)، کاهش خوردگی ترمینال ها و زمان مجاز جهت نگهداری کالا (Shelf Life) به مدت طولانی تر هستند. این نوع باتری ها، دارای صفحه سرب – کلسیم / کلسیم هستند و و در مقابل عیوب ناشی از دشارژ عمیق (Deep Discharge) به علت افزایش ریزش مواد فعال صفحات ، خیلی زود از کار می افتند . برای خرید باتری خودرو در ادامه با ما باشید.

 

روند کاهش عمر باتری خودرو

معیار اصلی تشخیص سلامت باتری خودرو، ورقه های سربی درون آن است. واکنش اسيد سولفوريک با ورقه های سربی، زمینه ساز تولید جریان درون باتری محسوب می شود. زمانی كه باتری خالی می شود، سولفات روی ورق های سرب انباشته شده و توانايی باتری را برای ایجاد جريان كاهش می دهد. اما زمانی كه مولد با وادار كردن جريان برای حركت در جهت عكس دوباره باتری را شارژ می كند، سولفات انباشته شده روی ورق های سربی به محلول باز می گردد و برای همین باید در خرید باتری خودرو دقت کنید.

 

بررسی راهنمای خرید باتری خودرو

  1. باطری اسیدی یا باطری اتمی انتخاب کنیم؟
  2. باتری ماشین به موتور خودرو قدرت میدهد و شارژ لازم برای تمام لوازم برقی خودرو را تامین می کند.
  3. با کمی تحقیقات اولیه می توانید باتری مناسب خودرو خود را انتخاب کنید.
  4. با چک کردن دفترچه راهنمای خودرو مشخص خواهد شد، خودرو شما به چه نوع باتری نیاز دارد.

 

در نتیجه برای خرید باتری خودرو با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

021-55484301

 

021-55484302

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.