لوگو امداد باتری غلامی

تست کردن بار الکتریکی باتری ماشین

روش هایی برای سنجش بار الکتریکی باطری خودرو

روش هایی برای تست بار الکتریکی باطری

 

تست بار الکتریکی باطری برای تعیین توان باتری خودرو جهت تامین بار الکتریکی برای خودروهای الکتریکی طرح ریزی شده است. باتری هایی که کاملاً شارژ شده اند و دمای الکترولیت آنها مثبت و منفی 80±5 درجه فارنهایت باشد (3±26/7درجه سانتی گراد). براساس سرعت و میزان مشخص شده ثابت و بر مبنای ولتاژ قطب باتری معادل با 1/75 ولت برای هر خانه باتری، دشارژ می شوند.

 

چگونگی سنجش چگالی باطری

میزان دقایقی که دشارژ صورت می پذیرد، ظرفیت باتری را مشخص می نماید. چگالی ویژه (وزن مخصوص ) الکترولیت کاملاً شارژ شده باید به همان میزانی باشد که توسط کارخانه سازنده باتری مشخص و تعیین شده است. باتری های خودروهای ویژه گلف در سرعت 1± 75 آمپر تحت سنجش و تست قرار می گیرند.

تست کردن بار الکتریکی باتری ماشیندر بازار تست هایی جهت سنجش و تست کردن باتری های EV موجود است. چنانچه  ولت متر نشان دهد که یک باتری در میان مجموعه ای از باتری ها خراب شده است، آن را شارژ کنید. به شرح فوق نسبت به سنجش و تست کردن بار الکتریکی اقدام نمایید.

مدت زمان دشارژ شدن را برحسب دقیقه ثبت نمایید. به این ترتیب مشخص شود که طی چند دقیقه ولتاژ خانه باتری به 1/75 ولت می رسد. ( 5/25 ولت برای یک باتری 6 ولت، 10/5 ولت برای یک باتری 12 ولت ). یک باتری که 50 درصد یا کمتر از این مقدار از ظرفیتش را برحسب دقیقه منتفل نماید، باید تعویض شود.

 

نکاتی برای تشخیص طول عمر باتری الکترکی EV

 

طول عمر یک باتری EV نه فقط از طریق تعداد سیگنال هایی که طی می کند مشخص می گردد. فرض کنید باتری نصب شده در یک خودروی ویژه ورزش گلف می تواند آنقدر به خودروی مزبور نیرو بدهد که هر روز فاصله میان 18 سوراخ را در زمین گلف طی نماید.

این فرآیند را سیکل عمر باطری (یک سیکل عمر باتری ) می نامند. اگر خودرو مزبور فاصله بین 36 سوراخ را در زمین گلف طی کند. دشارژ عمیق تر و تقریباً با سه سیکل عمر مساوی خواهد بود. یک باتری که در هر روز برای طی کردن فاصله میان 36 سوارخ (در زمین گلف) مورد استفاده قرار گیرد، تقریباً یک سوم باتری دیگری که هر روز برای طی نمودن فاصله میان 18 سوراخ مورد استفاده قرار می گیرد، عمر خواهد کرد.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.