لوگو امداد باتری غلامی

عیب یابی باتری های EV

عیب یابی باتری های EV

عیب یابی باتری های EV

 

باتری های EV به ظرفیت کامل خود نخواهند رسید. مگر اینکه چندین بار از آنها استفاده شود تا چندین سیکل از عمر آنها طی شود.درنتیجه اینگونه باتری ها را می توان در ابتدای دوران فعالیتشان (در خودرو ) به طور فزاینده ای دشارژ کرد. ولی اگر چنین اتفاقی دخ دهد عمر این باتری ها کوتاه تر می شود. بر این اساس پیشنهاد می گردد استفاده از باتری های جدید درخودروهای جدید یا قدیمی تر، محدود شود تا حداقل 5 سیکل از عمر این باتری ها سپری شود و باتری های جدید به تدریج به ظرفیت کالم برسند و بتوان از آنها به طور گسترده استفاده و بهره برداری کرد. برای آشنایی با عیب یابی باتری های EV با ما باشید.

 

باتری و کابل های مربوطه  را بازدید و امتحان کنید

باتری های معیوب (شکستگی قطب های باتری، شکستگی جلد یا درب باتری ) را مشخص نمایید سپس باطری را تعمیر کنید و یا آن را با باتری سالم تعویض نمایید. کابل های معیوب را مشخص کنید. (مواردی همچون خوردگی، سولفاته شد و غیره ) کابل ها را تعمیر کنید یا آنها را با کابل های سالم تعویض نمایید. قطب های باتری را تمیز کنید. چنانچه باتری ها و کابل ها سالم و بی عیب و نقص به نظر می رسند، ولتاژها را بررسی و کنترل کنید. چنانچه یک یا چند خانه معیوب در باتری مشاهده شد، باتری را با باتری سالم تعویض نمایید. ولتاژ ممکن است به یک خانه خشک و بدون الکترولیت باتری مربوط باشد.

عیب یابی باتری های EVسطوح الکترولیت را بررسی و کنترل نمایید. چنانچه مطلوب و خوب باشد، باطری را مجدداً شارژ نمایید. (وجود احتمالی یک خانه معیوب، احتمالاً سطح الکترولیت یکی از خانه های باتری پایین است). سطوح الکترولیت را بررسی و کنترل کنید.

چنانچه مطلوب و خوب باشد، باتری را مجدداً شارژ نمایید. احتمالاً فقط دشارژ شده است. ممکن است سطح الکترولیت یکی از خانه های باطری پایین باشد. چنانچه باتری کاملاً شارژ مجدد شده باشد، ممکن است باتری دارای شارژ سطحی باشد. می توان از یک تستر بار الکتریکی برای تشخیص خانه های معیوب احتمالی استفاده کرد.

 

سنجش و تست شارژ

شارژ را به باتری ها و سپس به خطوط (AC) وصل نمایید. تایمر را بر روی 1 قرار دهید. جریان را فرائت کنید و همچنین میزان جریان را پس از سپری شدن 15 دقیقه قرائت نمایید. چنانچه ولت متر (ولت سنج) حساس و دقیق داشته باشید، آن را از یک قطب به قطب دیگر در اتصال موازی با هر کابل رابط وصل کنید.

افت ولتاژ باید کمتر از 0/010 ولت (10MV) برای هر کابل با جریان دشارژ باشد. یا به عبارتی باید بزرگتر یا مساوی با 20 آمپر باشد. چنانچه جریان شارژ اولیه بیشتر از 25 آمپر باشد (15 دقیقه بیشتر از 10 آمپر )، باتری ها کاملاً دشارژ شده اند. آنها را کاملاً شارژ نمایید. ممکن است یکی از خانه های باتری معیوب باشد.

چنانچه جریان شارژ اولیه بیشتر از 25 آمبر باشد (15 دقیقه – 5 تا 15 آمپر باشد) باتری کاملاً دشارژ شده اند. باتری ها کهنه هستند. ممکن است یکی از خانه های باتری معیوب باشد. چنانچه جریان شارژ اولیه بیشتر از 15 آمپر باشد – 15 دقیقه کمتر از 5 آمپر باشد: باتری ها کاملاً شارژ شده اند. احتمالاً تمامی باتری ها مطلوب و قابل قبول هستند. چنانچه هیج درجه ای قرائت نشد، شارژ (AC) و مدارهای (DC) را بازدید و کنترل کنید.

 

امتحان پس از شارژ مجدد

چگالی و الکترولیت، دما، و ولتاژ باتری را کنترل و بازدید کنید. چگالی های پایین، یکسان و مشابه هستند. دما مطابق دمای محیط است. خانه های باتری بیش از اندازه پر شده اند. آنها لبریز شده اند یا ممکن است که الکترولیت از آنها به بیرون تراوش نماید. شارژ مجدد غیرکافی بوده است. باتری را تحت شارژ متعادل کننده قرار دهید. چنانچه چگالی ها و دما متفاوت است، سلول های (خانه های) باتری داغ ممکن است معیوب باشند. چگالی ها بالا و یکسان هستند و دما کمی بالاتر از دمای محیط است. باتری ها احتمالاً مطلوب و خوب هستند.

 

سنجش و تست دشارژ

ابتدا با خودروی ویژه ورزش گلف رانندگی کنید. پس از رانندگی به بازدید و کنترل ولتاژها یا چگالی ها بپردازید. یا از یک منبع ذخیره بار الکتریکی 75 آمپر استفاده کنید. پس از رانندگی به بازدید و کنترل ولتاژ و یا چگالی ها بپردازید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.