لوگو امداد باتری غلامی

انواع بو در ماشین و روش‌های رفع آنها

انواع بو در خودرو

انواع بو در خودرو و روش‌های خلاص شدن از آنها

 

بوهای زیادی در خودرو حس می‌شوند. برخی خوشایند و برخی ناخوشایند هستند که هر کدام نشان دهنده مورد خاصی در خودرو می‌باشد. برای نمونه اکثر بوهای خوشایند در خودرو نشان دهنده نو بودن قطعات پلاستیکی و چرمی موجود در کابین خودرو می‌باشد که همواره حس خوبی به راننده و مسافر می‌‌دهد. در مقابل بوهای ناخوشایندی هم ممکن است در خودرو حس شود که آن هم نشان دهنده موارد خاصی می‌باشند. ممکن است با تشخیص به موقع بعضی بوها از خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی جلوگیری کرد. بعضی بوها که در حالت عادی ممکن است در هر خودرویی احساس شود و نیز راهکارهای لازم برای از بین بردن آن‌ها را در زیر عنوان می‌کنیم. در اینجا با انواع بو در خودرو آشنا می شوید.

شناخت انواع بو در ماشین

بوی روغن یا دود اگزوز

علت این بو می‌تواند روغن سوخته از ناحیه موتور باشد یا شاید به دلیل ایراد در لوله اگزوز زیر خودرو، دود اگزوز از طریق کف به داخل خودرو وارد می‌شود.

 

بوی شیرین همراه با بخار احساس می‌شود

احتمالا خودرو در حال جوش آوردن می‌باشد. به آمپر آب توجه کنید اگر دمای بالا را نشان می‌دهد در جای مطمئن پارک کنید و با احتیاط سیستم خنک کننده را هواگیری کنید.بعد درب رادیاتور را باز کرده و آب خنک به آن اضافه کنید.

 

بوی سوختگی یا چیزی شبیه به نان سوخته

این بو ممکن است به خاطر یک مدار کوتاه الکتریک یا عایق روی سیم باشد که در حال سوختن است. رانندگی در این حالت خطرناک است. زیر کاپوت را چک کنید و به سیم‌کشی و فیوزها دقت کنید.

 

بوی بنزین داخل کابین

اگر خودرو در زمان روشن شدن بیشتر از حد استارت خورده است احتمالا بنزین زیادی به موتور وارد شده است. بعد از چند لحظه رفع می‌شود که مشکل خاصی ندارد. اما بوی بنزین دائمی است ممکن است شلنگ‌های ورودی یا خروجی بنزین به باک سوراخ شده باشند. یا پمپ بنزین شکسته باشد یا حباب‌گیر و کنیستر خراب شده باشد که باید همه موارد را به دقت بررسی کرد. چون نشت بنزین بسیار خطرناک بوده و احتمال انفجار یا آتش سوزی نیز وجود دارد.

 

بوی پلاستیک سوخته

این بو می‌تواند هشداری در مورد ایراد در سیستم ترمز باشد یا احتمال آشنایی با بوهای مختلف در خودرواین که ترمز دستی هنوز کشیده شده و یادتان رفته که آن را غیرفعال کند. در بعضی موارد این بو مربوط به صفحه کلاچ است. که نشان دهنده درگیری بیش از حد صفحه کلاچ و داغ شدن آن است که در این باید نحوه رانندگی و عادت به نیم کلاچ بودن را تغییر دهید.

 

بوی بد جوراب همراه با رطوبت

اگر این بو هنگام روشن شدن کولر خودرو احساس می‌شود می‌تواند به دلیل وجود نوعی قارچ باشد. که در فضای مرطوب کولر و داخل سیستم تبخیر به وجود آمده و رشد کرده است. برای رفع آن می‌توان مدتی فن را روشن کرده تا فضای داخل سیستم را خشک کند یا می‌توان از اسپرهای مخصوص این کار استفاده کرد.

 

بوی روغن داغ

اگر این بو بیشتر زمانی که موتور گرم شده است احساس می‌شود به دلیل نشت روغن به داخل منیفولد است. که ممکن است نشتی از میل‌لنگ یا واشر آن باشد. با پاشش روغن مقداری از آن به روی منیفولد هم ریخته است و می‌سوزد. اما اگر نشتی از سوپاپ باشد روغن وارد اگزوز شده و بلافاصله بخار می‌شود و بوی روغن سوخته را احساس می‌کنید.

 

بوی تخم مرغ فاسد

این بو که به دلیل هیدروژن سولفید در اگزوز است و مقدار کم گوگرد موجود در بنزین عامل ایجاد هیدروژن سولفید می‌باشد. که در مبدل کاتالیز تبدیل به اکسید گوگرد می‌شود و اکثرا به دلیل خرابی کاتالیز و این بو متساعد می‌شود.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.