لوگو امداد باتری غلامی

دلایل تخلیه شارژ باطری ماشین

چرا باتری خودرو خالی می شود

دلایل خالی شدن باطری خودرو

 

باتری ماشین به دلایل مختلفی ممکن است شارژش را از دست بدهد. اما چهار مشکل عمده هستند که بیشتر باعث تخلیه تدریجی باتری می‌شوند. اگر آخرین باری که با ماشین رانندگی کردید باتری مشکلی نداشته اما الان ماشین استارت نمی خورد ممکن است علت آن یکی از موارد زیر باشد. برای پی بردن به دلایل خالی شدن باطری خودرو با ما همراه باشید.

 

روشن نگه داشتن تجهیزات برقی

اگر موتور ماشین خاموش است اما دستگاه های برقی مثل رادیو، هشدار ها یا ساعت ها همچنان روشن هستند ممکن است باتری خالی شود. کم شدن حدود 75 میلی آمپر در این حالت مشکل زا نیست. اما بیش از این مقدار می تواند باعث تخلیه سریع باتری شود. رایج ترین دلایل تخلیه باتری ماشین در چنین حالتی روشن بودن چراغ های جلو، عقب یا داخل خودرو است که هنگام بسته بودن درها هم روشن می مانند. رله های هوشمند (Relay switch) که در حالت “on” گیر کرده باشند هم می توانند باعث تخلیه باتری شوند.

 

مشکل در سیستم شارژ

معیوب بودن سیستم شارژ ماشین هم می تواند باعث تخلیه باتری هنگام روشن بودن ماشین شود. وقتی دینام ولتاژ کافی که بین 13.5 تا 14.5 ولت است را تولید نکند باتری سریعا تخلیه می شود. به خصوص اگر حین رانندگی رادیو و چراغ ها روشن باشند. وقتی باتری کاملا تخلیه شد رادیو و چراغ ها از کار افتاده، ماشین متوقف می شود و تا وقتی باتری شارژ نشود استارت نمی خورد.

 

خرابی دیودهای دینام

دلایل خالی شدن باتری خودردخراب بودن دیودهای دینام هم می تواند باعث تخلیه باتری شود. دینامی که دیودهایش سالم باشد اجازه می دهد جریان برق فقط در یک جهت حرکت کند. اما خراب شدن دیودها باعث می شود جریان برق در جهت مخالف حرکت کند. در چنین حالتی ممکن است پس از خاموش شدن موتور ماشین هم مدار شارژ باز بماند و باتری تخلیه شود.

 

کهنه شدن باتری

باتری های کهنه و قدیمی که مرتب خالی می شوند ممکن است دیگر قابل استفاده نباشند. به صورت کلی باید باتری را هر 4 تا 5 سال عوض کرد. اما در صورت مراقبت از باتری و مثلا خوددرای از رانندگی هنگام فعال نبودن سیستم شارژ؛ ممکن است عمر باتری از 5 سال هم بیشتر شود. همچنین قرار دادن ماشین در هوای بسیار سرد زمستان و یخ زدن باتری هم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شارژ باتری شود.

 

0912-1500560

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.