لوگو امداد باتری غلامی

چگونه در هوای سرد از باطری ماشین مراقبت کنیم؟

مراقبت از ماشین در زمستان و باتری خودرو

چگونگی مراقبت از باتری خودرو در زمستان

 

هوای سرد زمستانی می تواند مشکلاتی را برای باطری ماشین به وجود آورد. همه باتری های شیمیای، همچنین باتری خودروی شما، در هوای سرد خوب کار نمی کنند. به همین دلیل بهتر است برای فصل زمستان و مشکلات احتمالی آن آماده شویم.با خواندن این مقاله چگونگی مراقبت از باتری خودرو در زمستان را یاد می گیرید .

هنگامی که ماشین استارت نمیزند بهترین راه حل چیست!؟

حالت اول: تخلیه الکتریکی باطری ماشین را به حداقل برسانید

انجام دادن موارد زیر درست قبل از روشن کردن ماشین شانس اینکه بهترین استارت را داشته باشید افزایش می دهد:

  • درب های اتوماتیک را کامل ببندید.(برای خاموش نگه داشتن لامپ های تعبیه شده در آن)
  • تمام لوازم برقی شامل بخاری، رادیو، چراغ ها و … را خاموش نگه دارید.
  • تمام لوازم برقی داخل خودرو را خاموش کنید. زیرا باطری ماشین باید تمام توانش را صرف به چرخش در آوردن موتور بکند.

 

حالت دوم: سوییچ را روی استارت بچرخانید و حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید

– سوییچ را روی ignition قرار دهید.سپس آن را بچرخانید ۱۰ ثانیه بمانید، تا چراغ های داشبورد روشن شود.اگر این کار را انجام دهید باطری ماشین به میزان کمی شارژ خواهد شد. دقت داشته باشید این زمان به هیچ وجه بیشتر از ۱۰ ثانیه طول نکشد.

– اگر با چرخاندن سوییچ صدایی نیامد( صدای استارت موتور) و هیچ چراغی هم روشن نشد. در نتیجه باطری ماشین شما خراب است.

– اگر صدای تیک Tick می آید اما موتور روشن نمی شود به این معناست که به باتری قدرت کافی برای جرقه زدن نمی رسد. بنابراین در این شرایط دست نگه دارید چون باطری ماشین شما تخلیه شده و قدرت کافی برای استارت ندارد.

– اگر موتور استارت نخورد چند دقیقه صبر کنید و دوباره تلاش کنید. گاهی اوقات این وقفه کوچک اجازه می دهد شارژ رسوب شده دوباره به جریان افتد. و همین شارژ قدرت کافی برای استارت را فراهم کند.

 

حالت سوم: به باطری ماشین اجازه ریکاوری را بدهید

مراقبت از خودرو در زمستاناگر ماشین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه بعد از استارت زدن روشن نشد دست نگه دارید. پشت سر هم استارت نزنید. ممکن است باطری ماشین شما به یک یا دو دقیقه زمان احتیاج داشته باشد تا دوباره شارژ شود.یک الی دو دقیقه صبر کنید و بعد دوباره استارت بزنید.این کار به باتری زمان کافی برای ریکاوری را می دهد.

– اگر ماشین نزدیک در حال روشن شدن است اما این فرایند بسیار اهسته و کند به نظر می رسد، پس از یک وقفه کوتاه دوباره استارت بزنید. (اگر باتری کمکی به روشن شدن ماشین نکرد مشخص است که شارژ باتری رو به اتمام است).

– در صورتی که پس از تلاش های مکرر استارتر هنوز آهسته و کند عمل میکند باید باطری ماشین را گرم کنید. این کار را می توانید با خارج کردن باتری و انتقال ان به محیط گرم برای مدت زمان کوتاهی انجام دهید. فقط توجه داشته در هوای سرد این زمان ممکن است حدود دو ساعت طول بکشد. تا باتری به طور مناسب گرم شود و آمپراژ مناسب را افزایش دهد.

 

حالت چهارم: سولفاته شدن سر باطری ماشین

سولفاته شدن سر باتری می تواند مانع انتقال جریان برق شود. اگر شما سولفاته مشاهده می کنید با یک برس سیمی آن را تمیز کنید. اگر کابل ها بر اثر سولفاته دچار مشکل شده اند آنها را تعویض کنید. اگر آگاهی لازم برای انجام این کار را ندارید از یک تعمیرکار ماهر بخواهید که به شما کمک کند.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. صادقی گفت:

    خیلی خوب

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.