لوگو امداد باتری غلامی

اطلاعاتی درباره پمپ کلاچ

وظیفه پمپ کلاچ

وظیفه پمپ کلاچ

 

پمپ کلاچ چیست ؟

پمپ کلاچ یکی از لوازم یدکی مهم در هر خودرو است. هم خودروهایی که گیربکس دستی دارند و هم خودروهایی که به صورت هیدرولیک کار می کنند دارای این قطعه می باشند. کلاچ یکی از قطعات خودروها است که به نوعی تعویض دنده ماشین را برعهده دارد. کلاچ، مجهز به یک سیلندر اصلی است که از طریق آن، روغن روان کننده برای حرکت قطعات تأمین می‌شود.

اگر هنگام رانندگی و تعویض دنده متوجه اتفاق غیرعادی هنگام گرفتن یا رها کردن کلاچ شدید، لازم است این قطعات را بررسی کنید. ممکن است اشکال اصلی از سیلندر کلاچ باشد. این احتمال هم وجود دارد که پمپ کلاچ خراب شده و هنگام درگیری قطعات، به درستی کار نمی کند.

علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مشکلی در سیلندر و پمپ کلاچ به وجود آمده است. اگر مایعات کلاچ نشتی داشته باشند متوجه می‌شوید که پمپ کلاچ خراب شده است یا به درستی کار نمی کند.

رانندگی با کلاچ آسیب دیده خطرناک است. به خصوص اگر در جاده در حال حرکت باشید در این حالت قادر به تعویض دنده نخواهید بود و ممکن است هم به خودرو آسیب برسد و هم تصادفات احتمالی را موجب شود.

 

انواع کلاچ اتومبیل

پمپ کلاچ

  • کلاچ تک صفحه ای با فنر مارپیچ، مانند کلاچ اتوبوس و مینی بوس
  • کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی، مانند کلاچ پراید، پیکان، پژو و زانتیا
  • کلاچ دو صفحه ای با دو نوع فنر، مانند کلاچ تراکتور
  • کلاچ چند صفحه ای، مانند کلاچ موتور سیکلت

 

کلاچ هایی که عمل قطع و وصل ارتباط را به طور خودکار انجام میدهند
  • كلاچ‌های وزنه‌ای
  • كلاچ‌های هیدرودینامیكی
  • كلاچ‌های الكترومغناطیسی
  • كلاچ‌های تركیبی كه مجموعه‌ای از انواع كلاچ‌های ذكر شده‌اند.

 

وقتی پدال کلاچ غیر فعال شود چه باید کرد

اگر در حالت رانندگی با خودرو سالم و بدون هیچ سابقه خرابی گیربکس جهت عوض کردن دنده اقدام کردید و این کار با موفقیت انجام نشد به احتمال خیلی زیاد پدال کلاچ به هر علتی از کار افتاده است.

اگر ماشین را متوقف کردید؛ موتور را خاموش و دنده را در حالت یک قرار دهید. فقط باید مواظب باشید که جلوی خودرو کسی نباشد تا به محض حرکت نیازی به ترمز نباشد.

پدال گاز را فشار دهید استارت بزنید. (در این حالت چون دنده در حالت خلاص نیست از جهش خودرو غافلگیر خواهید شد). اتومبیل شما با جهش کوچکی شروع به حرکت می کند و با تنظیم فشار پا روی پدال گاز؛ حرکت معمول خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پمپ کلاچ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

021-55363510

 

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.