لوگو امداد باتری غلامی

اطلاعاتی در مورد الکترولیت باطری ماشین

نکاتی درباره الکترولیت و اسید باطری خودرو

نکاتی درباره اسید باتری ماشین و الکترولیت

 

الکترولیت در یک باطری معمولی اسیدی – سربی انباره ای، محلولی رقیق از اسید سولفوریک است. یک باتری کاملا شارژ شده با چگالی ویژه 1.265 درجه (وزن مخصوص) که برای کار در 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سانتیگراد) تنظیم شده است. تقریبا از نظر وزنی شامل 36 درصد اسید سولفوریک است.  از نظر حجم 25 درصد آن را اسید سولفوریک تشکیل می دهد. الکترولیت همان اسید باتری ماشین می باشد.

مابقی الکترولیت از آب تشکیل شده و چگالی ویژه اسید سولفوریک خالص (غلیظ شده) 1.835 است. اسید سولفوریک موجود در الکترولیت یکی از اجزای ضروری برای ایجاد واکنش های شیمیایی است. که درون باتری رخ می دهد.

وظیفه الکترولیت در باطری ماشین الکترولیت منبع تامین کننده سولفات (SO4) است که با مواد فعال صفحات باتری ترکیب می شود.

 

وظیفه الکترولیت در باطری ماشین

همچنین الکترولیت وظیفه هدایت جریان الکتریکی از صفحه ای به صفحه دیگر را به عهده دارد.

هنگامی که قطب های باتری به یک منبع بارگیری الکتریکی بیرونی متصل می شوند، سولفات با مواد فعال صفحات مثبت و منفی ترکیب می شود.

سولفات سرب (PbSO4) را تشکیل می دهد و به این ترتیب انرژی الکتریکی را آزاد می نماید.

الکترونها از قطب منفی به طرف مصرف کننده بار الکتریکی جریان می یابند و به طرف قطب مثبت باز می گردند.

 

چگالی باطری خودرو

چگالی ویژه واحد سنجش و اندازه گیری تعیین درصد و مقدار اسید سولفوریک الکترولیت است. امروزه برای اغلب باتری های 12 ولت کاملا شارژ شده پیشنهاد می شود از چگالی ویژه 1.265 درجه که برای کار در 80 درجه فارنهایت  (26.7 سانتیگراد) تنظیم شده است استفاده گردد.

همیشه اسید را درون آب بریزید و این کار را آهسته انجام دهید. هرگز آب را درون اسید نریزید زیرا سبب می شود که الکترولیت به طرز وحشتناکی به اطراف پاشیده شود. علاوه براین حرارت زیادی نیز تولید شود. هنگامی که اسید را اضافه کردید، مایع را به طور مداوم و پیوسته تکان دهید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.