لوگو امداد باتری غلامی

علل کاهش عمر مفید باطری در فصول مختلف سال

علل خرابی باتری در فصول مختلف سال

عوامل کاهش عمر مفید باتری خودرو

 

خراب شدن باتری ماشین در تابستان بیشتراز زمستان رخ می دهد. گرما یکی از عوامل خرابی باتری است. به طور کلی باتری خودرو در اثر سرما و گرمای زیاد احتمال خراب شدنشان بیشتر است. هوای گرم باعث افزایش ظرفیت باتری ها می شوند که این افزایش، باعث کاهش عمر مفید باتری خودرو می شود.

 

 چه عواملی باعث خرابی باتری در فصل سرما می گردد؟

کاهش دمای هوا باعث می شود ظرفیت باتری کم شود.

بررسی عوامل کاهش عمر باتری خودرواز دلایل کاهش ظرفیت باتری می توان استفاده از بخاری خودرو، گرم کن شیشه ها و چراغهای ماشین بعلت کوتاه شدن روزها اشاره کرد.

در فصل زمستان که دمای هوا پایین است هنگامی که اتومبیل استارت می خورد روغن ماشین غلظت بیشتری پیدا می کند. که همین امر باعث وارد شدن جریان سنگینتری به باتری می شود. و موتور خودرو  خواهان ظرفیت بیشتری از باتری می گردد.که خود عمر آن را می کاهد و سبب کاهش شارژ باتری می گردد.

 

دلایل خراب شدن باتری خودرو در فصل گرما

مایع اسیدی باتری در اثرگرمای تابستان بخار می گردد و باعث تخلیه شارژ باتری می شود. که اگر این خالی شدن ها از حد استاندارد خارج گردد با هر بار شارژ شدن آن احتمال می رود که سایر اعضای باتری خراب شود و یا باعث ترکیدگی آن می شود.

 

روش های نگهداری باتری در هوای گرم و سرد

یکی از روشهای مراقبت از باتری خودرو چه در تابستان و چه در زمستان، چک کردن دوره ای مایع الکترولیت و همچنین اتصالات مرتبط با باتری می باشد. با پرکردن به موقع این مایع درزمان کاهش سطح الکترولیت، باعث افزایش طول عمر باتری خودرو شوید.

 

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. شهمراد گفت:

    خیلی جالب بود ممنون از اینکه این همه زحمت کشیدید..

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.