لوگو امداد باتری غلامی

منظور از CAA چیست

آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد یا شاخص cca

آشنایی با شاخص CCA یا آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد

 

شاخص CCA به معنی آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد است و مخفف عبارت Cold Cranking Amps می باشد. شاخصی است که در صنایع باتری سازی به منظور تعیین میزان توانایی باطری ماشین در روشن کردن موتور در دماهای سرد استفاده می شود. به صورت کلی روشن کردن ماشین در هوای گرم نسبت به هوای سرد راحت تر است.

 

تعریف شاخص CCA

شاخص CCA یا آمپراژ باتری ماشین در هوای سردشاخص CCA به میزان آمپری اطلاق می شود که یک باتری 12 ولتی می تواند در دمای صفر درجه فارنهایت (برابر با منفی 17.7 درجه سانتی گراد) برای مدت زمان 30 دقیقه تولید کند. به طوری که ولتاژ باتری خودرو، حداقل 2.7 ولت باقی بماند. هر چه مقدار CCA بیشتر باشد قدرت باتری ماشین برای استارت زدن هم بیشتر خواهد بود.

 

شاخص CCA در مناطق سردسیری

 

اگر در مناطق جغرافیایی دارای آب و هوای سرد زندگی می کنید نرخ CCA را حتما مد نظر قرار دهید. در صورتی که در محیطی مثل شهر اردبیل زندگی می کنید که آب و هوای آن سرد است میزان CCA باتری ماشین اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین وقتی قصد دارید باتری ماشین خود را عوض کنید. در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو دقت کنید. باتری جدید نرخ CCA بیشتری داشته باشد. جایگزین کردن باتری کهنه با باتری که CCA کمتری دارد می تواند باعث افت عملکرد ماشین شود.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.