لوگو امداد باتری غلامی

مشخصات بهترین لنت خودرو

آشنایی با بهترین لنت ترمز خودرو

آشنایی با بهترین لنت ترمز خودرو

 

سیستم ترمز خودرو از طریق ایجاد اصطکاک بین ترمز و دیسک‌ها (یا کاسه‌ها) باعث کاهش سرعت و توقف کامل خودرو می‌شود. لنت ترمز خودرو از یک بخش فلزی سخت و یک بخش نرم که خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود، تشکیل شده است. در واقع در اثر تماس بخش نرم (معمولا تیره رنگ) با سطح دیسک ترمز و ایجاد نیروی اصطکاک بین دو قطعه سرعت خودرو نیز کاهش می‌یابد. در این مقاله شما را با بهترین لنت ترمز آشنا می کنیم.

 

روش های انتخاب یک لنت ترمز خوب

  • نوع خودرو ما چیست؟ هر ماشین لنت جلو و عقب مخصوص به خود را می خواهد.
  • کار خودرو ما چیست؟ خودرو شخصی یا خودرو کار یا خودرو باربری و یا مسابقه ای.
  • روش های انتخاب یک لنت ترمز خوبمسیر تردد خودرو ما چگونه است؟ مسیر ناهموار یا سربالایی یاهموار و دارای ترافیک.
  • سرعت رانندگی با ماشین ما چگونه است؟کم یا زیاد
  • مبلغی را که قصد داریم هزینه کنید؟ ارزان یا متوسط و یا زیاد
  • سیستم ترمز خودرو ما چیست ؟ abs یا معمولی
  • شرایط آب و هوایی محل کاربرد لنت چگونه است؟خشک یا معتدل، گرم و یا سرد
  • وزن خودروچقدر است؟ سبک،متوسط یا سنگین
  • قیمت خودروچقدر است؟ ارزان ،متوسط و یا گران

 

 

معرفی و کارایی لنت‌‌‌‌ های مختلف

لنت‌‌‌‌ های اورگانیک

برخی لنت‌‌‌‌های ساخته شده برای ماشین ها از مواد آلی هستند. این نوع لنت ها با سایر اجزای ترمز همخوانی خوبی دارد و می‌توان از آن برای کار‌‌‌‌های سبکی که ماشین ها انجام می‌دهند، بهره برد. اما وقتی ماشین شما به یک تریلر و یا کاروان وصل باشد و در مسیر‌‌‌‌های طولانی رفت و آمد داشته باشید. این ترمز نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد. علاوه بر این ها در هنگام برخورد با آب، وقتی با این گونه لنت ترمز می‌کنید، توان کمی برای توقف ماشین دارند.

 

لنت‌‌‌‌ های نیمه فلزی

بهتر است این گونه لنت ها را نیمه فلزی بنامیم.  چرا که در آن از یک کامپوزیتی از فلزات نرم برای اصطحکاک تعبیه شده است که قدرت ترمز کردن را افزایش می‌دهد. با این وجود، روتورها یا درام ها این نوع لنت‌‌‌‌های نیمه فلزی کمی زودتر از لنت‌‌‌‌های اورگانیکی از بین می‌روند، اما در کل انتخاب خوبی است.

 

معرفی مناسب ترین لنت ترمز برای ماشین

لنت‌‌‌‌ های کامل فلزی

این نوع ترمز از کیفیت و بهره وری بالایی برخوردار است. اما قیمت شان کمی گرانتر بوده و در ضمن روتور و درام ها در این نوع سیستم ترمز زودتر از لنت‌‌‌‌های نیمه فلزی نابود می‌شوند.

 

لنت ترمز‌‌‌‌های سرامیکی

این نوع لنت ترمز به مراتب گرانتر از سه نوع قبلی از لنت‌‌‌‌های ترمز است. اما از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و نیز مدت زمان گارانتی این گونه لنت ها نیز بیشتر است. از نقطه ضعف‌‌‌‌های لنت‌‌‌‌های سرامیکی این است که‌ آنها در دمای بالا کارایی خوبی دارند. این مورد بیشتر برای ماشین‌‌‌‌های پرتحرک مسابقه ای خوب است. همچنین این ترمزها وقتی سرد و یا مرطوب باشند، اصلا کارایی خوبی ندارند و ترمز ضعیفی را ارائه می‌دهند.

 

بهترین زمان تعویض لنت ترمز خودرو

زمان تعوبض لنت ترمز خودرو به پارامتر های مختلفی مانند شرایط رانندگی، نوع مسیری که بیشتر تردد می شود، میزان استفاده از ترمز‌ها، ترافیک راه ها، جنس لنت و… بستگی دارد. بنابراین زمان دقیقی را نمی توان بیان کرد.

وقتی که قسمت نرم لنت ترمز تمام می شود، قدرت ترمزها کمتر می گردد. از طرفی طی تماس بخش فلزی لنت با دیسک ها صدای جیغی را خواهید شنید که نشان می دهد که باید لنت تعویض گردد. (البته برخی اوقات به علت جنس منحصربه فرد لنت ترمز احتمال دارد قبل از اینکه لنت تمام شود، چنین صدایی شنیده شود که البته این مورد کمتر پیش می آید.)

اگر لنت ‌ها به موقع تعویض نگردند احتمال دارد کفشک ‌های ترمز شکسته شود و بر روی کاسه ترمز خط بیافتد. به گونه ای که علاوه بر بروز مشکلات جانی، خسارت مالی گاها سنگینی را متحمل خواهید شد.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.