لوگو امداد باتری غلامی

چگونگی عیب یابی سیستم خنک کننده ماشین

چگونگی عیب یابی سیستم خنک کننده ماشین

نحوه بررسی و عیب یابی سیستم خنک کننده خودرو

 

زمانی که درجه آب افزایش دمای بیش از حد موتور اتومبیل را نشان می‌دهد باید برای عیب یابی سیستم خنک کننده خودرو اقدام کرد.

 

مراحل رفع عیب یابی سیستم خنک کننده ماشین

پایین بودن سطح مایع خنک کننده

اولین اقدام کنترل کردن سطح مایع خنک کننده در مخزن مخصوصی است که در کنار رادیاتور تعبیه شده است. توجه داشته باشید هنگام گرم بودن موتور از باز کردن درب رادیاتور خودداری کنید. این مشکل می‌تواند با سوراخ بودن رادیاتور یا شلنگ‌ها و یا خرابی درب رادیاتور ایجاد شود. (گام اول)

خرابی فن‌ها

عیب یابی سیستم خنک کننده خودروممکن است فن‌های خنک کننده به هر دلیلی از جمله قطعی در سیم یا بروز مشکل در سیم پیچ‌های آنها روشن نشود. یا به اندازه کافی دور نمی‌گیرند. (گام دوم).

 

خرابی ترموستات

ممکن است ترموستات اتومبیل پس از مدت طولانی کارکرد ضعیف شده باشد. یا همانند روز اول توانایی باز و بسته کردن مسیر آب را نداشته باشد. در این صورت با بسته ماندن و باز نشدن به موقع مانع گردش آب و فرآیند خنک سازی می‌شود. (گام سوم در عیب یابی سیستم خنک کننده خودرو )

 

خرابی فشنگی (سنسور دمای آب)

خرابی و یا ایجاد قطعی در سنسور دمای آب یا فشنگی می‌تواند فرمان صحیح و لازم را برای فن‌ها صادر نکرده و در نتیجه باعث افزایش بی‌رویه دمای مایع خنک کننده شود. (گام چهارم)

 

عملکرد ضعیف واتر پمپ‌

واتر پمپ‌ها بعد از مدتی کارکرد ممکن است عملکرد اولیه خود را از دست بدهند علاوه بر این شل بودن یا خرابی تسمه نیز می‌تواند باعث عدم چرخش کافی پروانه واتر پمپ شده و سبب بروز مشکل در گردش صحیح آب شود. (گام پنجم در رفع عیوب سیستم خنک کننده ماشین )

 

خرابی فشنگی مربوط به آمپر آب

رفع عیوب سیستم خنک کننده ماشیندر برخی موارد خرابی فشنگی مربوط به آمپر دمای آب می‌تواند اطلاعات غلط را در اختیار راننده قرار دهد، ولی در عمل افزایش دمایی مشاهده نشود. (گام ششم).

 

ضعیف بودن اتصال بدنه

در قسمت‌های مختلف بدنه تمامی خودرو‌ها اتصالاتی بنام اتصال بدنه تعبیه شده که این اتصالات به قطب منفی باتری خودرو متصل هستند.

در بسیاری از موارد مشاهده شده ایجاد رسوب و سولفات در این اتصالات موجب ضعیف شدن آنها می‌شود. یکی از مشکلاتی که ضعیف شدن این اتصالات ایجاد می‌کنند ایجاد خطا در دمای آب مایع خنک کننده یا اختلال در کار فن‌هاست. (گام هفتم در عیب یابی سیستم خنک کننده خودرو )

 

خرابی موتور اتومبیل

خرابی واشر سرسیلندر اتومبیل یا تاب برداشتن سرسیلندر می‌تواند باعث ورود آب به داخل سیلندر‌ها شود. این آب ورودی در پروسه احتراق بخار می‌شود و از طریق اگزوز خودرو خارج می‌گردد. بنابراین مهم‌ترین نشانه بروز این مشکل ورود بخار آب و رطوبت قابل احساس توسط دست انسان در گاز خروجی از اگزوز است. (گام نهایی).

برای تعمیر و عیب یابی سیستم خنک کننده خودرو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.