لوگو امداد باتری غلامی

علت گرم شدن زیاد باطری ماشین

چگونگی داغ شدن باتری خودرو

دلایل گرم شدن باتری خودرو

 

چنانچه از باطری ماشین بطور درست استفاده شود می تواند تا 1.5 سال به درستی کار کند. در حقیقت باتری انرژی لازم برای استارت زدن، روشنایی و وسایل الکتریکی که انرژی زیادی نیاز دارند را فراهم می کند. به عبارت دیگر زمانی که سیستم شارژ خودرو فعال نیست و موتور روشن نیست، باطری انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو را فراهم می کند. در این مقاله می خواهیم علت گرم شدن باطری ماشین را بررسی کنیم.

 

طول عمر باطری خودرو

طول عمر باطری به ریزش مواد صفحات باتری که در زمان شارژ و دشارژ اتفاق می افتد، بستگی دارد. گرمای زیاد، تخلیه ی عمیق و لرزش باتری، این فرآیند را تسریع می کند و موجب ایجاد اتصال کوتاه به علت تشکیل رسوب می شود.

دلایل گرم شدن باطری ماشینیکی دیگر از علت گرم شدن باطری ماشین ، سولفاته شدن آن هاست، زمانیکه باتری بیشتر از شش ماه انبار شود، سولفاته می شود و توانایی شارژ شدن باتری از بین می رود و باتری از کار می افتد.

در هوای خیلی گرم طول عمر باتری به نصف کاهش می یابد. زیاد استارت خوردن در هوای سرد نشان دهنده ی این است که باتری در حال خراب شدن است. تخلیه عمیق باتری ها بعد از روشن شدن خودرو توسط جامپ استارت، باعث خرابی باتری خواهد شد.

 

علت داغ شدن باتری خودرو

گرم شدن زیاد باطری بسیار خطرناک است. اگر رگولاتور دینام نتواند کارش را انجام دهد، ژنراتور ولتاژ زیادی را به باتری ارسال می کند و موجب گرم شدن بیش از حد باتری می شود. اگر الکترولیت باتری به نقطه ی جوش برسد، اسید باطری در تمام جهات پخش می شود. گرم شدن باتری موجب ایجاد بوی تخم مرغ گندیده می شود.

 

هنگام گرم شدن باتری نکات زیر را رعایت کنید
  • اگر باتری گرم شد، خودرو را خاموش کنید.
  • بعد از خنک شدن ماشین، خودرو باید تا یک شب خاموش بماند.
  • با عینک و دستکش کابل منفی باتری را با آچار جدا کنید.
  • اگر باتری شما نیاز به نگهداری دارد، در اینصورت دارای سرپوش برای بررسی آب است و باید سرپوش را بردارید و آب باتری را چک کنید، اگر نیاز به آب داشت کمی آب مقطر اضافه کنید.
  • اگر باتری از نوع بدون نیاز به نگهداری یا maintenance free است، در اینصورت نیاز به چک کردن آب باتری ندارید و مرحله ی قبل حذف می شود.

ابتدا با استفاده از ابزار، اول تسمه مارپیچ را بردارید، سپس از سوکت برای جدا کردن آلترناتور استفاده کنید، بعد از جدا کردن آلترناتور، آن را به تعمیرگاه ببرید تا تست کنند، اگر آلترناتور خراب باشد، باتری بعد از نصب مجدد آن احیا خواهد شد ولی در غیر اینصورت، مشکل از باتری است. و برای فهمیدن علت گرم شدن باطری ماشین با تعمیر کار متخصص مشورت کنید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.