لوگو امداد باتری غلامی

چرا چراغ باطری ماشین روشن می شود؟

دلایل روشن شدن چراغ باطری خودرو

علت روشن شدن چراغ باتری خودرو

 

وقتی ماشینی را که برای مدت زیادی خاموش بوده است، برای اولین بار روشن می کنید، چراغ باطری روشن می شود و این کاملاً طبیعی است. اما در صورتی که بعد از شروع حرکت ماشین، همچنان این چراغ روشن بماند، این امر، نشانه وجود مشکلی در سیستم شارژ و برق خودرو است. در این مقاله درباره علت روشن شدن چراغ باتری خودرو توضیحاتی ارائه می شود.

 

عکس العمل مناسب هنگام روشن شدن چراغ باطری ماشین

در این مقاله مراحلی را شرح داده ایم که می توانید با دنبال کردن گام به گام آنها هنگام روشن شدن و روشن ماندن چراغ باطری ماشین تان، این مشکل را شخصاً حل کنید.

بعد از انجام این مراحل باید مجدداً ماشین را برای تست روشن کرده. ببینید آیا چراغ هشدار باطری، همچنان روشن می شود یا خیر؟! تا اگر چنانچه با انجام این مراحل، باز هم مشکل رفع نشده باشد، با یک مکانیک مجاز تماس بگیرید.

 

مراحل تست بعد از روشن ماندن چراغ خودرو

گام اول : فوراً هر وسیله ای که برق خودرو را مصرف می کند خاموش کنید. سپس اتومبیل خود را در گوشه ای از جاده متوقف کنید. و سپس موتور را قبل از هر کاری خاموش کنید.

گام دوم: از عینک ایمنی و محافظ چشم و دستکش در حین کار کردن نزدیک باطری، استفاده کنید. در هنگام کار با باطری، از تمام استاندارد های ایمنی تبعیت کنید.

گام سوم: به دنبال خوردگی در ترمینال های باطری ماشین بگردید.

دلایل روشن شدن چراغ باطری خودروترمینال های باطری را از خوردگی بزدایید. اگر مقدار خوردگی روی ترمینال های باطری زیاد باشد، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب بسیار داغ مخلوط کرده، و یک مسواک قدیمی را در این مخلوط فرو ببرید. و روی قسمت بالایی باطری و ترمینال ها، جاهایی که خوردگی ها جمع شده است، بمالید.

گام چهارم: بست های موجود روی ترمینال های باطری را ایمن کنید. هنگامی که ترمینال ها تمیز شدند، مطمئن شوید که بست هایی که به کابل های باتری متصل است، ایمن هستند.

در صورت شل بودن بست ها، در صورت وجود از یک آچار یا یک جفت انبردست برای سفت کردن پیچ در آن سمت، استفاده کنید.

 

چک کردن کابل های باطری

گام پنجم: کابل های باطری را چک کنید.در صورتی که مشکل داشته باشند، ممکن است ماشین برق کافی دریافت نکند. تا بتواند خودرو را به طور کامل روشن کند.

گام ششم: آلترناتور را برای بررسی مشکل، چک کنید. آلترناتور در قسمت جلوی موتور قرار گرفته است و با یک تسمه کار می کند. اتصالات برقی روی آلترناتور را بازرسی کنید و مطمئن شوید که ایمن و در سر جای خود هستند.

گام هفتم: چک کنید که تسمه آلترناتور پاره نشده باشد. در صورتی که تسمه آلترناتور آسیب دیده باشد، نیاز به تعویض آن، توسط یک مکانیک معتبر دارید. البته در صورتی که مشکل از تسمه آلترناتور باشد، باید نشانه های دیگری هم از قبیل شنیدن صدای جیغ مانند ممتد از موتور، وجود داشته باشد.

گام هشتم: جعبه فیوز را چک کنید و فیوزهای خراب را در صورت لزوم عوض کنید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.