لوگو امداد باتری غلامی

آشنایی با سیم کشی دینام ماشین یا آلترناتور

نحوه سیم کشی آلترناتور یا دینام خودرو

آموزش سیم کشی آلترناتور یا دینام خودرو

 

آلترناتورها الکتریسیته مورد نیاز برای دستگاه های الکتریکی و شارژ باتری را تولید و تامین می کنند. سطح ولتاژ و آمپراژ، بسته به نوع و اهداف آن متغیر است. اما معمولاً ولتاژ آلترناتور خودرو بین 13 تا 15 ولت بوده و جریانی بین 50 تا 100 آمپر تولید می کنند. برخی از آلترناتورهای مدرن فقط دارای یک سیم هستند. زیرا تمام توابع خارجی درون آلترناتور قرار می گیرند.چون آلترناتور به موتور ماشین ثابت می شود، مدار زمین را کامل می کند. با این حال، اکثر آلترناتورها دارای سه یا چهار خروجی هستند که سیم ها به آن متصل می شوند. بررسی سیم کشی برق آلترناتور یک کار ساده و آسان است. رای آشنایی بیشتر با سیم کشی آلترناتور یا دینام خودرو با ما همراه باشید.

 

سیم کشی

نحوه سیم کشی آلترناتور یا دینام خودروبرای پیدا کردن تعداد سیم های آلترناتور، آن را بررسی کنید.

به احتمال زیاد سه تاست، اما قطعا از چهار تا بیشتر نیست. اگر به دنبال آلترناتور در ماشین خود می گردید، می توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید. یک ترمینال در آلترناتور با یکی از لیبل های “B”، “Bat” یا “Pos.” مشخص شده است آن را پیدا کنید. این ترمینال ها را همه آلترناتورها دارند.

سیم متصل به آن قرمز است که به باتری متصل می شود.و سیمی سنگین است که باید جریان زیادی داشته باشد. ترمینال دیگر آلترناتور با برچسب “Neg”، “F” یا “Field” را پیدا کنید. این اتصال زمین است. آلترناتورهای معمولی این ترمینال را دارند اما برخی از آنها به طور مستقیم به موتور متصل نیستند. سیم متصل به این ترمینال سیاه و سفید است و انتهای دیگر آن سیم، متصل به یک قسمت فلزی از ماشین است.

 

نحوه بررسی آلترناتورها

بررسی کنید که آیا آلترناتور شما دارای یک ترمینال با لیبل “Ign” یا “L.” هست یا خیر؟! این ترمینال کوچکتر از دو ترمینال قبلی است. سیم متصل به این ترمینال می تواند رنگ متفاوتی داشته باشد. انتهای دیگر این سیم به سیستم اخطار احتراق خودرو و / یا داشبورد وصل می شود. بیشتر آلترناتورهای متداول و رایج، این ترمینال و سیم اتصال را دارند.

بررسی کنید که آیا ترمینال چهارمی هم در آلترناتور شما وجود دارد یا خیر. این ترمینال چهارم – اگر وجود داشته باشد- برای اتصال بین آلترناتور و رگولاتور تنظیم ولتاژ استفاده می شود. این ترمینال اغلب با حرف “S” لیبل گذاری شده است. اگر شما یک ترمینال چهارم دارید، قطعا برای رگولاتور تنظیم ولتاژ است.

رگولاتور تنظیم ولتاژ تضمین می کند که علیرغم سرعت چرخش مجدد و تولید آمپر، ولتاژ بین 13 تا 15 ولت تنظیم شود. آلترناتورهای مدرن دارای رگولاتور تنظیم ولتاژ داخلی هستند. بنابراین شما ممکن است اصلا این ترمینال و سیم اتصال چهارم را پیدا نکنید.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.