لوگو امداد باتری غلامی

علل بوی بد اگزوز ماشین

دلایل ایجاد بوی بد در اگزوز ماشین

آشنایی با علت بوی بد اگزوز ماشین

 

چرا اگزوز خودرو بوی بد می دهددر اغلب موارد هنگامی که شما بوی بد اگزوز را استشمام می کنید، یک مسئله اساسی وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. مونوکسید کربن و سایر گازهای خطرناک موجود در اگزوز خودرو شما می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه مشکل اساسی برایتان بوجود بیاورد علت بوی بد اگزوز ماشین را تشخیص داده و آن را تعمیر کنید.

 

خرابی مبدل کاتالیست

مبدل کاتالیزوری برای یک وسیله نقلیه ضروری است. این وسیله مهم برای اکسیداسیون و کاهش گازهای مضر کار می کند. اگر مشکلی برایش وجود داشته باشد، ممکن است بوی بد اگزوز را به همراه داشته باشد و همچنین گوگرد زیادی را در فضا پخش کند. بهترین راهکار تعویض این مبدل می باشد.

 

مشکل کولر یا بخاری

یکی دیگر از عوامل بوی بد اگزوز خرابی کولر و ترکیب ضد یخ به همراه روغن داخل موتور خودرو می باشد. همچنین خرابی بخاری خودرو نیز می تواند بوی نامطبوعی را ایجاد کند.

 

خرابی عایق پلاستیکی درب خودرو

گاهی اوقات دلیل بوی بد اگزوز خرابی عایق های پلاستیکی درب خودرو می باشد. البته این مورد بیشتر برای خودروهای فرسوده و قدیمی رخ می دهد.

 

اشکال در سنسور اکسیژندلایل بوی بد اگزوز ماشین

سنسور اکسیژن میزان گازهای خروجی را اندازه گیری می کند و به نوبه خود مقدار سوخت ورودی موتور را تنظیم می کند. اگر سنسور اکسیژن خراب باشد باعث می شود مقدار نادرستی از سوخت به موتور انتقال داده شود. این موضوع باعث بوجود آمدن گازهای بسیار بد بو می شود.

 

خرابی انژکتور

یکی دیگر از دلایل بوی بد اگزوز خرابی انژکتور می باشد. ممکن است مشکل انسداد یا دیگر مسائل مربوط به انژکتور سوخت باشد که باعث می شود به موتور گاز اضافی تحمیل شود. این مشکل به راحتی و با تنظیم موتور خودرو حل می شود. هنگامی که دود اگزوز غیر عادی و یا اینکه بوی بد اگزوز را استشمام می کنید، این موضوع می تواند خطر بالقوه برای سلامتی شما محسوب شود. این گازها می تواند بسیار مضر باشد، بنابراین اگر بوی عجیب و غریب یا شدید حس کردید، باید وسیله نقلیه خود را در اسرع وقت تعمیر کنید.

021-55363510

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.