لوگو امداد باتری غلامی

از کجا متوجه شویم باطری ماشین خراب است؟

نشانه ها و علایم خراب بودن باطری ماشین

علایم خراب بودن باتری ماشین

 

همانطور که می دانیم باتری یکی از قطعاتی است که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز قابل استفاده باشد. بنابراین نقش بسیار مهمی در تامین برق لازم برای خودرو دارد. همچنین محلی برای ذخیره برق تولید شده اضافی نیز می باشد. در این مطلب چند مورد از علایم خراب بودن باتری ماشین را بیان می کنیم.

 

روشن گذاشتن چراغ ها و تاثیر آن بر خراب شدن باطری ماشین

در حالیکه چراغ بسیاری از اتوموبیل ها و کامیون ها امروزه به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. اما بهتر است بدانیم روشن ماندن چراغ ها یکی از دلایل اصلی خرابی باطری ماشین به حساب می آید. به ویژه روشن ماندن چراغ های جلو به سرعت موجب تخلیه باطری ماشین می شود. مواردی مانند نصب چراغ‌های مه شکن یا چراغ‌ های اضافی برای خودرو می‌تواند فشار زیادی به باتری بیاورد و عمر آن را کم کند.

بنابراین وقتی خودرو خاموش است و هنگامی که می‌ خواهید دوباره استارت بزنید حتما چراغ‌های خودرو را خاموش کنید. زیرا استارت زدن هنگامی که چراغ‌ها روشن هستند فشار زیادی به باتری خودرو وارد می ‌کند.

 

استفاده از ابزارهای الکتریکی حین خاموش بودن موتور خودرو

اگر شما از رادیو یا سایر سیستم های الکتریکی خودرو با کلید روشن اما در حالی که موتور خاموش است. استفاده می کنید بدانید این کار موجب می شود که باطری ماشین خیلی سریعتر تخلیه شود. استفاده از قدرت باطری موجب می شود که موتور قادر به استارت نباشد. زیرا باطری نیاز به شارژ الکتریکی اولیه را به موتور برای استارت ارائه می دهد.

 

چطور متوجه شویم باطری ماشین خراب است

تاثیر گرما و سرمای شدید بر باطری ماشین

كار در شرایط گرما:

با افزایش درجه حرارت محیط كاركرد باتری عمر باتری كاهش می یابد.

كار در شرایط سرما:

هوای سرد تاثیر كند كننده ای بر عملكرد الكتروشیمیایی باتری داشته و توان عملیاتی آن را به شدت كاهش می دهد. از سوی دیگر هوای سرد موجب سفت شدن روغن موتور شده، لذا به حركت درآمدن اولیه موتور توسط استارت، به شدت جریان بیشتری نیازمند می باشد.

 

استفاده مدام از کولر ماشین به هنگام ترافیک و پایین بودن دور دینام

یکی دیگر از موضوعات اثرگذار بر باطری ماشین استفاده بیش از حد از کولر خودرو است که برای باتری مضر است. بنابر این تابستان فصلی است که به علت استفاده زیاد از کولر خودرو، باطری میزان بیشتری مصرف دارد و دچار استهلاک می‌شود.

 

عملكرد نادرست سیستم برق خودرو و تاثیر آن بر خراب شدن باطری ماشین

خرابی دینام: موجب كمبود شارژ

خرابی استارت: این امر موجب افزایش تعداد دفعات استارت خودرو شده و به دلیل انكه در هنگام جریان كشیدن با شدت زیاد سولفاتهای تشكیل شده روی سطح تشكیل میگردند. در هنگام شارژ مجدد این سولفات ها به راحتی برگشت پذیر نبوده و لذا موجب کاهش عمر باتری می شود.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.