لوگو امداد باتری غلامی

راهنمای شارژ گاز کولر ماشین

دستور العمل شارژ گاز کولر خودرو

آموزش شارژ گاز کولر خودرو در تابستان

 

در این مقاله می خواهیم به‌ صورت خیلی ساده شارژ کردن گاز کولر ماشین در فصل تابستان را آموزش دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه کولر خودرو خود را شارژ کرده و از سرمای لذت‌ بخش کولر ماشین در فصل تابستان استفاده نمایید.

قبل از هر چیز باید به‌ صورت مختصر اطلاعاتی را درباره کولر خودرو بدانید که نحوه کار آن به چه صورت بوده و چگونه کار می‌کند.

 

کولر ماشین و نحوه کار آن

شارز گاز کولر خودرو در فروشگاه امداد باتری ایرانیان

 

با توجه به اینکه این کار یک کار تخصصی است و تامرحله خاصی قادر به تعمیر و شارژ گاز کولر ماشین خود هستید درصورتی‌ که با مشکل مواجه شدید حتماً با یک تعمیرکار مشورت کنید.

زمانی که کولر ماشین خنک نمی‌کند احتمالات زیادی برای این کار وجود دارد که یکی از شایع‌ترین آن کمبود گاز یا نبود گاز در سیستم است.

ما در این آموزش فقط به شارژ گاز پرداخته و اگر مشکلی غیر از این در سیستم کولر گازی خودرو خود دارید حتماً باید با متخصص این کار مشورت کنید.

اگر در فصل تابستان کولر خودرو خود را روشن کردید و متوجه شدید که سرمای مطلوبی ندارد یا اصلاً سرمایی ندارد نیازی به شارژ گاز دارد که به روش های زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

روش های شارژ گاز 

شارژ گاز کولر خودرو از طریقی یکی از روش های زیر انجام می شود.

مرحله اول: اضافه کردن گاز
مرحله دوم: پر کردن کامل گاز کولرگازی ماشین

 

شارژ گاز کولر ماشین و وسایل لازم برای اینکار

  • شیلنگ مخصوص یا کپسول ۱ کیلوی گاز R134 همراه با گیج و شیلنگ
  • رابط شیلنگ
  • گیج مانوفیلد
  • کپسول یک کیلویی گاز

 

مرحله اول: اضافه کردن گاز

برای این‌که مطمئن شوید سیستم شما گاز دارد یا نه ابتدا باید داخل موتور لوله و والف کولر را پیدا کنید مانند شکل زیر

آموزش شارز گاز کولر ماشین و وسایل مورد نیاز آن

بعد از مشخص شدن اینکه سیستم دارای گازاست ولی مقدار آن به اندازه کافی برای خنک کردن نیست شما باید شیلنگ گیج را به والف وصل کنید و کمی پیچ شیلنگ نزدیک گیج را بازکرده تا هوای داخل شیلنگ خارج شود چون به‌ هیچ‌ عنوان نباید بجز گاز هوا یا رطوبتی وارد سیستم شود.

بعد از آن شیر کپسول را بازکرده تا مقداری گاز وازد سیستم شود و شیر گیج را بسته و ماشین را روشن می‌کنیم و کولر ماشین را نیز روشن کرده و سرعت پنکه آن را روی تندترین حالت قرار داده و دوباره گیج را چک می‌کنیم تا ببینیم گیج چه عددی را نشان می‌دهد.

 

اعداد روی گیج نشانگر چیست؟

معمولاً عددی بین ۳۵ تا ۴۰psi عدد مورد نظر ماست اگر عدد کمتر از آن مقدار است کم کم شیر گاز را باز کرده تا به عدد موردنظر برسیم وقتی به عدد مورد نظر رسیدیم یعنی اینکه سیستم کاملاً دارای گاز است و کار ما به اتمام رسیده است.

بعد از پیدا کردن آن درپوش آن را (معمولا آبی رنگ) بازکرده و با انگشت یا یک وسیله دیگر والف را فشار دهید.

چنانچه گاز با فشار بیرون زد مشخص می‌شود که سیستم گاز دارد و باید اضافه شود ولی اگر بعد از فشار والف گازی بیرون نزد مشخص می‌شود که سیستم فاقد گاز است و باید شارژ گاز کامل انجام شود.

ابتدا مرحله اول را پی می‌گیریم، بعد از مشخص شدن اینکه سیستم دارای گاز است ولی مقدار آن به اندازه کافی برای خنک کردن نیست باید شیلنگ گیج را به والف وصل کنید و کمی پیچ شیلنگ نزدیک گیج را بازکرده تا هوای داخل شیلنگ خارج شود چون به‌ هیچ‌ عنوان نباید بجز گاز هوا یا رطوبتی وازد سیستم شود.

بعد از آن شیر کپسول را بازکرده تا مقداری گاز وارد سیستم شود و شیر گیج را بسته و ماشین را روشن می‌کنیم و کولر ماشین را نیز روشن کرده و سرعت پنکه آن را روی تندترین حالت قرار داده و دوباره گیج را چک می‌کنیم تا ببینیم گیج چه عددی را نشان می‌دهد.

معمولاً عددی بین ۳۵ تا ۴۰psi عدد موردنظر ماست اگر عدد کمتر از آن مقدار است کم کم شیر گاز را بازکرده تا به عدد مورد نظر برسیم وقتی به عدد موردنظر رسیدیم یعنی اینکه سیستم کاملاً دارای گاز است و کار ما به اتمام رسیده است.

 

مرحله دوم شارژ گاز کامل کولر ماشین

این مرحله برای زمانی که کولر شما کاملا بدون گاز است.

 

جدول مقدار شارژ گاز کولر خودرو
نوع خودرو
میزان شارز گاز کولر ( بر حسب گرم)
تندر – قبل از تاریخ تولید 1390/02/18 730±35
تندر – بعد از تاریخ تولید 1390/02/18 410±35
خانواده پژو 206 (با درایر و کنداسور جداگانه) رانا، پژو 207i 620±20
پژو 206 (با درایر و کنداسور ادغام شده) 400±20
پژو 405، پژو پارس، سمند و دنا 580±20
وانت آریسان 580±25
پژو روآ و پژو RD 680±20
پژو 407 625±20
سوزوکی گراند ویتارا و کیزاشی 530±20
رنو کپچر 450±35
هایما 560±10

 

خدمات شارژ گاز کولر ماشین در فرشگاه امداد باتری غلامی

از جمله سرویس های که فروشگاه امداد باتری غلامی به مشتریان محترم ارائه می دهد، شارژ گاز کولر خودرو می باشد.

این عمل با استفاده از دستگاه شارژر تمام اتوماتیک انجام می گردد. برای کلیه خودروهای ایرانی و خارجی و نیز خودروهای سبک و سواری و نیز خودروهای سنگین قابل انجام است. این عمل در سریع ترین زمان ممکن برای کلیه خودروها انجام می گیرد. جهت استفاده از این سرویس با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

021-55363510

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.