لوگو امداد باتری غلامی

زمان تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو

بهترین زمان زمان تعویض فیلتر روغن خودرو

چه زمانی باید فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو را تعویض کرد

 

از زمانی که اتومبیل را روشن می‌کنید تا زمانی که ان را خاموش می کنید، فیلتر هوا در حال کار کردن است. وظیفه فیلتر هوا، رسانیدن هوای کافی به موتور و پاک کردن هوا از گرد و غبار و آلودگی هایي است که می‌توانند به موتور آسیب برسانند. اما بهترین فیلترها هم تاریخ مصرف دارند و برای مدت زمان محدودی کار می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با زمان مناسب تعویض فیلتر هوای خودرو با ما همراه شوید.چگونگی تعویض فیلتر هوای خودرو

چگونه زمان مناسب تعویض فیلتر هوای خودرو را بفهمیم

مهم ترین عامل، شرایط رانندگی شماست. چانچه داخل شهر شلوغ با توقف و حرکتهای مداوم و یا در جاده های خاکی رانندگی می‌کنید نسبت به رانندگانی که فقط برخی اوقات در جاده هاي‌ خلوت و تمیز رانندگی می کنتد، باید فیلتر هوا را سریع تر تعویض نمایید.

فیلتر هوا باید در هر 6000 تا 10000 مایل تعویض گردد. در حالت بهینه بهتر است که روغن موتور نیز همراه با فیلتر هوا تعویض شود.

 

نشانه هایی که نیاز است فیلتر هوا تعویض گردد

– افزایش چشمگیر مصرف سوخت
– مشکل احتراق، روشن شدن آهسته یا اشکال در روشن شدن
– مشکل احتراق در موتور
– نرم و روان کار نکردن موتور
– روشن شدن چراغ سرویس موتور

زمان مناسب برای تعویض فیلتر روغن

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن خودروتعویض روغن بستگی به شرایط کار روغن و نوع فیلتر دارد. با نصب یک فیلتر روغن و استفاده از روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در اتومبیل، می‌توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن فیلتر روغن خودرویتان را تعویض کنید.
اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری بکار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض نمایید.

 

تعویض فیلتر هوا در مناطق آب و هوایی مختلف

اما در مورد زمان تعویض فیلتر هوا، اگر منطقه زندگی شما پر گرد و غبار است، بهتر است هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوای خودرو خود را تعویض نمایید. در میان این مسافت حداقل یکبار به وسیله هوای فشرده فیلتر هوا را تمیز نمایید. اما در مناطقی با هوای‌ معمولی و تمیز می توانید هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر اینکار را انجام دهید و هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوا را تمیز نمایید و دوباره استفاده کنید.

هرگز فیلتر هوای خود را با پیچ گوشتی برای هوا گیری بهتر سوراخ نکنید. زیرا اولا شما دیگر فیلتر هوا را بی معنا نموده اید و عملا هوا از محل های بدون مقاومت عبور خواهد کرد. یعنی جریان اتصال کوتاه هوا ایجاد می شود و ثانیاً این که، شرکت های سازنده فیلترها را طوری طراحی نموده اند که بعد از کثیف شدن نیز توان خروجی لازم برای هوای مورد نیاز ماشین را داشته باشند.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.