لوگو امداد باتری غلامی

علل روشن شدن چراغ ABS پراید پژو ۲۰۶، تیبا، سمند و جک

علت روشن شدن چراغ ABS

دلایل روشن ماندن چراغ ای بی اس پژو پراید تیبا سمند

 

در مقالات قبلی، با سیستم ترمز ABS آشنا شدیم. اگر مشکلی برای هر یک از اجرای این سیستم پیش آید، چراغ ABS روشن می شود و یا شاهد روشن خاموش شدن چراغ ABS پراید پژو، تیبا و سمند و … خواهیم بود و این سیستم خاموش می شود.

دلایل روشن شدن چراغ ABS

در واقع در اینصورت ترمز شما فعال خواهد بود اما قابلیت سیستم ABS را از دست می دهید. مشکلات زیر به عنوان دلایل روشن ماندن چراغ ای بی اس بیشتر شایع هستند:

  • کاهش سطح روغن ترمز
  • خطا در واحد کنترل ABS
  • مشکل در سنسور های مربوطه
  • ایراد در سیم کشی مربوطه
  • مشکل خرابی پمپ ترمز
  • نقص برق در سیستم ترمز

در صورتی که همراه این چراغ، چراغ ترمز دستی هم روشن بماند، یعنی سیستم ترمز دستی ماشین شما دچار مشکل اساسی شده است و رانندگی با آن ایمن نیست.

در این موارد هنگام روشن ماندن چراغ ABS پراید و . . .  باید از امداد خودروها جهت انتقال خودرو به تعمیرگاه کمک بگیرید.

 

رفع عیب ABS و خاموش نشدن چراغ ABS پژو ۴۰۵، ال ۹۰، جک J5

بسته به خودرو شما، معمولا علت اصلی روشن شدن چراغ ABS پژو ۲۰۶ و … در حافظه DTC خودرو ذخیره می شود.

برای شناسایی علت دقیق این مشکل، باید از دستگاه های دیاگ یا OBD2 scanner استفاده شود تا مشکل دقیق را بدانید. بنابراین باید هرچه سریعتر خودرو را به به تعمیرگاه های تخصصی برسانید تا مشکل دقیق شناسایی شود.

 

رفع عیب ABS و خاموش نشدن چراغ ABS انواع سمند

البته از آنجایی که کاهش سطح روغن ترمز نیز از عوامل زمینه ساز این مشکل است، برای رفع علت روشن شدن چراغ ABS سمند EF7 و.. باید سطح روغن را چک کنید. در صورت کاهش باید قبل از حرکت روغن ترمز اضافه کنید.

در زمان روشن بودن چراغ ABS فراموش نکنید که عملکرد این سیستم غیر فعال شده است. پس با احتیاط تا تعمیرگاه رانندگی کنید. همچنین قابل ذکر است که سایر سیستم ها مانند کنترل کشش، کنترل پایداری و.. هم به این سیستم وابسته هستند.

دیدگاه شما

7 دیدگاه

  1. امیرولیپور گفت:

    سلام من تیبا ۱دارم وقتی چراغ ای بی اس روشنه خوب ترمز میگیره وقتی خاموشه ترمز زیر پام مثل چرخ دنده میمانه وبد ترمز میگیره

    • admin گفت:

      سنسورهای سیستم abs اهنربای مغناطیس هستند. از آنجایی که خیلی ظریف و حساس می باشند، کوچکترین ضربه یا نم آب باعث خرابی آنها می شود. در آن صورت باید با دیاگ مشخص کنید دقیقاً سنسور کدام چرخ خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

  2. محمد امین گفت:

    سلام منم مثل دوست قبلی همون مشکلوروتیبا1دارم لطفا یه راه حل جلومون بزارین

    • رضاغلامی گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید بابت سایت خوبتون
      من یه ۲۰۶ تیپ دو دارم که چند بار پیش اومده که صبح ها که ماشین سرد هست بعد از روشن شدن چراغ های abs و ترمز دستی روشن میمونن و وقتی یکی دو بار ماشین رو خاموش میکنم چراغ ها خاموش میشن
      به نظرتون مشکل چیه؟

  3. محمدبدلی ورزقانی گفت:

    باسلام من تیبا دو دارم چراغ ABSوچراغ ترمز دستی روشن شده

    • admin گفت:

      درود
      اگر فقط چراغ هشدار دهنده ABS روشن شده است و هیچ چراغ دیگری روشن نشده مشخص است که مشکل مربوط به خود سیستم ABS است تا سیستم ترمز دلیلش هم مشخص است چون این آلارم از کامپیوتر سیستم ABS ترمز خودرو صادر می شود. این ایراد معمولا یک ایراد الکتریکی یا برقی از قبیل خرابی سنسور سرعت چرخ، خرابی رله تغذیه کننده مدار یا پمپ سیستم ABS یا در برخی موارد پایین بودن سطح روغن ترمز در سیستم ABSای است که دارای منبع اختصاصی می باشد.
      اگر چراغ الارم سیستم ABS ترمز خودروی شما روشن شود و هیچ آلارم دیگری نداشته باشید در این صورت سیستم ABS ترمز شما کار نخواهد کرد اما ترمز عمل می کند. خودرو برای رانندگی در شرایط عادی در شهر احتمالا امنیت لازم را دارد می توانید با آن در شهر و با سرعت پایین رانندگی کنید. اما وقتی که مجبور می شوید در شرایط بدی ترمز بگیرید باید بخاطر داشته باشد که ترمز ABS ندارید و یک سیستم ترمز معمولی در اختیار شماست. ممکن است کمی آب سبب سر خوردن خودرو شود بنابراین باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید.

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.