لوگو امداد باتری غلامی

برطرف کردن مشکل روشن شدن چراغ ABS

برطرف کردن مشکل روشن شدن چراغ ABS

رفع مشکل روشن شدن چراغ ABS

 

در این مقاله تعدادی از راه حل هایی که می توانید به هنگام روشن شدن چراغ ABS انجام دهید ذکر شده است. این راهکارها صرفا یک روش موقت بوده و اگر دوباره این چراغ هشدار نمایش داده شد، بهتر است خودرو را به دست یک متخصص بسپارید تا مشکل آن را ریشه یابی کرده و رفع مشکل روشن شدن چراغ ABS را انجام دهد.

اگر تاکنون خودرو شما مشکل روشن شدن چراغ ABS را نداشته است، پس از این که متوجه روشن شدن آن شدید، رفع مشکل روشن شدن چراغ ABSبهتر است خودرو را متوقف کرده و سپس آن را خاموش کنید. پس از چند ثانیه دوباره خودرو را روشن نمایید تا سیستم ECU دوباره تمام سنسورها را چک و بررسی نماید.

 

بررسی فیوز مربوط به سیستم هشدار ترمز یا ABS

فیوز مربوط به سیستم ABS خودرو را از محل خود درآورده و مطمئن شوید که دچار سوختگی و آسیب دیدگی نشده است.
اگر فیوز سیستم ABS سوخته است، قبل از تعویض آن و استفاده مجدد از خودرو، مطمئن شوید که دلیل خاصی باعث سوختن آن نشده است و مشکل را ریشه یابی کنید.

 

بررسی سطح روغن ترمز

سطح روغن ترمز را چک کنید. برای این منظور درب محفظه موتور را باز کرده و مخزن روغن ترمز خودرو را چک نمایید و اگر سطح روغن ترمز از میزان استاندارد پایین تر است، کمبود آن را با ریختن دوباره روغن ترمز جبران نمایید.
در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کرده و خودروی خود را دیاگ بزنید. با این کار می توانید سنسور چرخی که اعلام هشدار نموده است را بیابید.
در صورتی که دسترسی به دیاگ ندارید، چرخ ها را باز کرده و یکی یکی محل اتصالات سنسورها و خود سنسورها را چک نمایید. اگر سنسورها کثیف شده اند با دقت و به آرامی آن ها را تمیز نمایید.
اگر سایز چرخ های خودرو را به تازگی تغییر داده اید، بهتر است از طریق اتصال ODB، سایز جدید چرخ ها را به کامپیوتر و سیستم ABS تعریف کنید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.