لوگو امداد باتری غلامی

علل جوش آوردن موتور خودرو و شیوه های پیشگیری آن

دلایل جوش آوردن موتور خودرو

دلایل جوش آوردن موتور خودرو

 

چنانچه مشاهده كرديد كه از زير كاپوت خودرو بخار خارج مى شود و يا اينكه نشانگر آمپر آب بر روى قسمت قرمز قرار دارد، بدون شك دماى موتور خودروى شما بيش از اندازه زياد شده و خودرو جوش آورده است. وقت آن رسيده كه قبل از آسيب جدى به موتور خودرو، آن را متوقف كنيد. هرگونه نشانه اى از جوش آوردن خودرو نبايد ناديده گرفته شود. بنابراين بهترين كار اين است كه خودرو را خاموش كنيد. تا از آسيب بيشتر به موتور جلوگيرى شود. در اینجا دلایل جوش آوردن موتور خودرو را بررسی می کنیم.

رانندگى با خودرويى كه جوش آورده مى تواند باعث آسيب به سر سيلندرها، قطعات داخلى موتور، سوپاپ ها، ميل لنگ و پيستون ها شود. اگراجازه دهيد موتور خنک شود، نيمى از مخزن رادياتور را آب و نيم ديگر را با ضد يخ پر كنيد. دليل نمى شود كه مشكل جوش آوردن خودروى شما حل شود.

 

فهرست دلایلی که سبب داغ شدن بیش از حد موتور می شود:

تعدادی از دلایلی که می تواند سبب جوش آوردن پیشرانه خودرو شود در زیر فهرست شده است :

١- ممكن است، سطح آب داخل رادياتور بسيار پايين باشد. و دليل آن مى تواند نشتى در رادياتور و يا شنلگ آن باشد.

جوش آوردن موتور خودرو و روش های رفع آنآب در داخل بلوک موتور گردش مى كند تا آن را خنک نگه دارد و اين نشتى ممكن است در بلوک يا از پمپ آب و يا شلنگ بخارى ناشی شود.

٢- ترموستات در موتور اجازه مى دهد تا آب به گردش در بيايد. ممكن است اين قطعه خراب شود و در حالت بسته گير كند و مانع گردش آب و خنک شدن موتور شود.

٣- فن خنك كننده كار نكند و يا اينكه ممكن است به واسطه ى آشغال و يا چيزهاى ديگر مسدود شود. در نتيجه جريان هوا قطع مى شود و دماى موتور بالا مى رود.

٤- احتمال دارد درب رادياتور خراب شده باشد. در اين صورت بر روى فشار آب داخل رادياتور اثر مى گذارد و اجازه مى دهد كه مايع خنك كننده به جوش بيايد.

٥- اگر واشر سرسيلندر دچار مشكل شود باعث مى شود كه آب وارد محفظه احتراق شود. در نتيجه از اگزوز بخار خارج مى شود و آب رادیاتور به تدریج کم شده و موتور جوش می آورد.

٦- ممكن است پمپ آب كار نكند و در نتيجه آب به خوبى به جريان در نيايد. چک كردن منظم آب داخل رادياتور مى تواند مانع جوش آوردن خودروى شما شود. اگر آب رادياتور به سرعت پايين مى آيد ممكن است نشان دهنده ى يک نشتى كوچك باشد. رفع سريع تر اين مشكلات ممكن است از هزينه هاى بسيار زياد تعمير موتور جلوگيرى كند.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.