لوگو امداد باتری غلامی

تفاوت بین باتری یو پی اس و باتری ماشین

فرق باتری خودرو و باتری یو پی اس

تفاوت باتری خودرو و یوپی اس چیست؟

 

 

بیشتر باتریهای مورد استفاده در ups شبیه باطری هایی هستند که درخودروها مورد استفاده قرارمی گیرند. به این معنی که باتری های سربی –اسیدی ۱۲ ولت در آنها استفاده می شود، گرچه تفاوتهای مهمی نیز وجود دارد. نحوه ی عملکرد باتری ماشین به این صورت است که، باطری خودرو، نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسید سولفوریک بر روی صفحات سربی که در مایع معلق است تولید می کند. به همین دلیل به آنها باتریهای ”معلق در مایع” نیز گفته می شود. در این مطلب می خواهیم تفاوت باتری خودرو و یوپی اس را بررسی کنیم.

این باتری ها برای استفاده در ups مناسب نیستند. زیرا این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشت کند و همچنین هنگام شارژ باطری خودرو ممکن است فرق باتری خودرو و باتری یو پی اسگاز هیدروژن قابل اشتعال تولید شود.

که در یک محیط بسته می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل، باتریهای ups از نوع باتری های سربی-اسیدی با دریچه تنظیم شده هستند. این گونه باتری ها برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند.

برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آن را سرجای خود نگاه دارد. این باتری ها مزایای بسیاری نسبت به باتریهای سنتی معلق در مایع دارند. از جمله اینکه براحتی می توان آنها را در مسافت های طولانی حمل و نقل کرد. زیرا در مقابل نشتی محافظت شده اند. در حالی که باتریهای سنتی معلق در مایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر درنظر گرفته می شوند.

 

 

عیوب باتری ups

تنها عیب باتری های ups این است که قیمت آنها در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتریهای معمولی بیشتر است. تمام باتری ها برحسب ولتاژن امی (برحسب ولت) وظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه بندی می شوند. یک آمپر- ساعت معرف مقدار انرژی لازم برای فراهم کردن یک آمپر جریان در زمان یک ساعت با ولتاژ معین می باشد. مقدار آمپر- ساعت بیشتر معرف ظرفیت بیشتر باتری می باشد.

 

 

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. فروش یو پی اس گفت:

    ممنون اطلاعات خوبی بود

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.