لوگو امداد باتری غلامی

روش های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

نحوه تشخیص روغن موتور اصل از روغن موتور تقلبی

چگونگی تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

 

توجه به برچسب قوطی روغن موتور

– برای تشخیص روغن موتور اصل به برچسبی که بر روی ظرفروش های تشخیص روغن موتور اصل روغن قرار گرفته است توجه کنید. شرکت ها و کارخانه های معتبر از برچسب های بزرگ و واضح استفاده می کنند.

البته بسیاری از نام های تجاری مطرح هولگرام های خاص خود را بر روی ظروف روغن قرار می دهند.

– اگر نوشته های روی ظرف روغن واضح ومشخص نباشد یا تار باشد نشان دهنده این است که این روغن تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.

– در خیلی موارد افراد سود جو ترفند های خاص خود را دارند. آنان ظروف خالی شده ی روغن موتور برند های مطرح را جمع آوری می کنند و درون آن روغن تقلبی پُر می کنند!!!

در چنین حالتی راهکار چیست؟ در هنگام خرید شما می توانید با بررسی ظرف روغن متوجه شوید آیا دررون این ظرف روغن اصلی است یا خیر؟

زیرا اگر از ظرف اصلی را برای پر کردن روغن تقلبی استفاده کرده باشند معمولا ظرف دارای خش و ضرب خوردگی شده است. اگر مشاهده کردید ظرف روغن موتوری دارای خش های زیاد و غیر عادی است به اصل بودن روغن درون آن شک کنید!

 

توجه به بوی روغن موتور

یکی از ترفند هایی که می توانید با استفاده از آن متوجه شوید روغنی که خریده اید اصل است یا تقلبی توجه به بوی آن است.

شاید باورتان نشود اما، بی بو بودن روغن موتور نشانه ایی از اصل بودن روغن موتور است.
اگر زمانی که درب قوطی روغن را باز کردید و بوی تندی مشام شما را آزار داد مطمئن باشید که آن روغن اصل نیست و تقلبی است. یا در قالب قوطی یک برند روغن موتور اصل در آن روغن تقلبی ریخته شده است.

دستور العمل تشخیص روغن موتور اصل از تقلبیخیلی مواقع مصرف کنندگان گمان می کنند روغن باید بو داشته باشد تا جایی که این تفکر اشتباه باعث شده است گمان کنند که هر میزان بوی روغن تند تر باشد، روغن کیفیت بهتری خواهد داشت!

این تفکر اشتباه منجر به این شده است که مصرف کنندگان ناخودآگاه از روغن های بی کیفیت یا تقلبی استقبال بیشتری نمایند.

 

توجه به درپوش قوطی روغن موتور

تولید کننده های معتبر توجه فوق العاده ایی به درپوش قوطی روغن می کنند. این نوع تولید کنندگان درپوش قوطی ها را به صورت حرفه ایی طراحی می کنند.

در واقع آن ها تیم طراحی خاصی برای این کار دارند تا بتوانند از این طریق روغن اصلی خود را از روغن تقلبی در بازار روان کار ها متمایز کنند.

درپوش روغن های اصل به گونه ایی طراحی می شوند که بعد از باز شدن آسییب ببینند! بله تعجب نکنید هدف این است که پس از باز شدن درب روغن آسیب ببیند تا سودجویان نتوانند مجددا از قوطی استفاده کنند.

زیرا همان طور که می دانید بسیاری از سودجویان از قوطی برندهای معتبر استفاده می کنند و متاسفانه با این روش بسیاری از مصرف کنندگان را با مشکل مواجه ساخته اند.

تمام این ترفند ها می تواند شما را در خرید و تشخیص روغن موتور اصل و روغن های مرغوب یاری کند. اما در کنار این ترفندها خرید از فروشنده معتبر نیز بسیار مهم است زیرا، از دغدغه شما می کاهد.

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.