لوگو امداد باتری غلامی

تاثیر قطع کابل باتری هنگام روشن بودن خودرو

اثرات جدا کردن کابل باتری خودرو هنگام روشن بودن ماشین

اثرات جدا کردن کابل باتری خودرو هنگامی كه خودرو روشن است

 

برای جدا کردن کابل باتری خودرو در هنگام روشن بودن به نکات زیر توجه کنید…

recycle: همانطور که می دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود ۱۴ ولت است، اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است.

balloon: قله (پیک) تولید ولتاژ دینام برحسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به بیش از ۱۶ ولت نیز می رسد.

قطع کردن کابل باطری ماشین موقع روشن بودن آندر حالت عادی که کابل های باطری متصل است این نوسان ولتاژی به دلیل خاصیت خازنی باطری تعدیل می شود.

اما اگر کابل باطری در هنگامیکه خودرو روشن است، باز شود، این نوسانات می تواند بر روی قسمت های حساس خودرو (تمامی کنترل یونیت های الکتریکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.

حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژی ECU به طور استاندارد تا ۱۶ ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ECU وجود دارد.

طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن این کار عاقلانه به نظر می رسد.

 

zap: امتحان جرقه از روی وایر شمع با اتصال آن به بدنه

وقتی وایرها را از سر شمع ها می کشید و برای امتحان برق ارسالی به سر شمع ها توسط وایر مربوطه به بدنه جرقه ایجاد می کنید، ممکن است که مقدار جریان نابهنگام غیر قابل کنترلی را در ثانویه کویل ایجاد کنید.

boom: برق ثانویه کویل با برق ثانویه کویل با برق سیم پیچ اولیه آن دارای تاثیر متقابل هستند. سیم پیچ اولیه کویل نیز برق خود را مستقیماً از ECU می گیرد.

این کار ممکن است موجب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و آسیب رسیدن به قسمت های حساس (تمامی کنترل یونیت ها) به خصوص ECU انژکتور شود. در صورت تمایل به چک کردن برق سر شمع ها از یک شمع فیلر گیری شده یدک استفاده کنید تا میزان جریان دهی ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

 

sweat_drops: آب زدن به ECU

اگر پشت جعبه ECU را باز کنید خواهید دید برای جلوگیری از نفوذ آب قسمت فیبر مدارچاپی و حتی پین های داخلی با ماده ای موم مانند پوشیده شده اما در هر صورت پین های نری خارجی سوکت ECU بدون محافظ هستند و خیس شدن آنها موجب اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال زیاد به ECU آسیب بزند.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.