لوگو امداد باتری غلامی

چه نوع بنزینی استفاده کنیم

آشنایی با انواع بنزین سوپر و بنزین معمولی

انتخاب مناسب ترین و بهترین بنزین برای خودرو

 

یکی از باورهای مرسوم در بین رانندگان و مالکان خودرو استفاده از بنزین سوپر بجای بنزین معمولی به منظور کارایی بهتر موتور و حفظ سلامت طولانی مدت تفاوت بنزین سوپر با بنزین معمولیموتور است. در این بین برخی هم هستند که فقط به این دلیل که در مطبوعات و رسانه ها شنیده و یا خوانده اند که بنزین های معمولی بی کیفیت هستند بدون توجه به نوع خودرو خود به استفاده از بنزین های سوپر روی آورده اند. برای ابنکه بدانیم بهترین بنزین برای خودرو کدام است با ما همراه باشید.

اما سئوال این است که در دو راهی بنزین سوپر و بنزین معمولی کدام یک را باید انتخاب کرد تا موتوری سالم و با کارایی بالا داشته باشیم. برای جواب این سئوال بهتر است اول با نحوه کار موتور بطور مختصر آشنا شویم.

با توجه به این‌که پیشرانه اکثر خودرو‌های سواری موجود در کشور بر مبنای بنزین سوپر با اکتان ۹۵ طراحی شده‌اند، بنابراین استفاده از بنزین با اکتان بالا بهتر است و استفاده از بنزین معمولی با اکتان ۸۷ در دراز مدت خسارات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد می‌نماید.

اگر می‌خواهید از بنزین معمولی استفاده کنید بهتر است که به ازای هر ۳۰۰۰ کیلومتر از محلول پاک‌کننده انژکتور استفاده کنید تا همیشه سوزن‌های انژکتور خودرو شما تمیز باشد.

روش های تشخیص بنزین سوپر و معمولی

روش‌های تشخیص بنزین سوپر از بنزین معمولی، اولین مشخصه آن رنگ بنزین است. بنزین سوپر معمولا به رنگ‌های سفید و سبز و رنگ بنزین معمولی صورتی مایل به قرمز است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بنزین سوپر بالا بودن جهش و پریدگی آن نسبت به بنزین معمولی است. برای آن‌که مطمئن شوید آب در بنزین سوپر وجود دارد یا چگونگی تشخیص بنزین سوپر با بنزین معمولینه، با ریختن چند قطره بنزین سوپر روی یک ورق کاغذ نباید اثر خاصی روی آن باقی بماند. در صورتی که ورق کاغذ حالت صاف خود را ازدست داد، یعنی این‌که فرآورده به آب آغشته بوده است.

 

بوی بنزین

بوی متفاوت بنزین سوپر و معمولی را از دیگر روش‌های تشخیص آن‌ها است. تفاوت گاز‌های خارج شده از باک خودرو در هنگام سوخت‌گیری هم از نکات مهم در شناسایی فرآورده‌ها است.

هنگام سوخت‌گیری و قرار گرفتن نازل در باک خودرو، فرآورده مورد نظر قابل مشاهده نیست. گاز خارج شده می‌تواند راه مناسبی برای تشخیص نوع بنزین باشد. به این منظور اگر گاز خارج شده از باک خشک بود بنزین سوپر، اگر چرب بود بنزین معمولی و اگر بسیار بدبو بود گازوییل است.

 

تشخیص بنزین از گازوئیل

برای تشخیص بنزین از گازوئیل نیز در صورت باقی ماندن گاز بنزین روی دست، در ابتدا لکه باقی نمی‌ماند، اما بعد از مدتی در صورت پاک نشدن، به لکه‌ای سفید تبدیل می‌شود که این نشانه بنزین است.

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.