لوگو امداد باتری غلامی

مقایسه باتری استارتی و باطری چرخه عمیق

مقایسه باتری استارتی و باطری چرخه عمیق

بررسی تفاوت های باتری استارتی و باتری چرخه عمیق

 

باتری استارتی (SLI)

باتری های استارتی که به نام SLI یا (starting, lighting, ignition) هم شناخته می شوند. عمدتا برای استارت زدن و روشن کردن موتور استفاده می شوند. برای استارت خوردن موتور نیاز به انفجاری از جریان در یک بازه زمانی خیلی کوتاه است. بنابراین باتری استارتی ساختار خاصی دارد. صفحات این باتری از اسفنج سربی تشکیل شده. که برای ایجاد بیشترین میزان انرژی، سطحی بزرگ تشکیل می دهند. برای شناخت بیشتر تفاوت های باتری استارتی و باتری چرخه عمیق این مطلب را مطالعه کنید.

اما اگر باتری به اشتباه برای کاربردهایی با سیکل طولانی استفاده شود، اسفنج آن خیلی زود خراب شده و پایین سلول می افتد. مثلا باتری ماشین ها در استارت معمولی ممکن است برای هزاران سیکل کار کند. اما وقتی برای کاربردهایی با دشارژ زیاد استفاده می شود عموما بعد از 30 تا 150 سیکل از کار می افتد.

 

باتری چرخه عمیق (Deep Cycle)

باتری های چرخه عمیق (استفاده طولانی) به طور خاص برای سیکل های تخلیه طولانی – بیش از 80 درصد تخلیه – طراحی شده اند.

تفاوت باتری استارتر با باطری چرخه عمیقاین باتری ها صفحاتی ضخیم تر دارند و از سرب جامد ساخته شده اند نه اسفنجی. این یعنی این باتری ها سطح کمتری داشته و انفجار نیرویشان برای استارت زدن کمتر است. هر چند می توان این باتری ها را تا 20 درصد ظرفیتشان خالی کرد.

اما اگر بخواهید عمر مفید آن ها بیشتر شود بهتر است سیکل دشارژ این باتری ها را تا حدود 50 درصد نگه دارید. متاسفانه تشخیص اینکه باتری ای را که می خرید با کیفیت است و صفحات ضخیمی دارد یا این که کیفیتش پایین و صفحات نازکی دارد سخت است.

فقط دو راه برای اطمینان وجود دارد. یک راه باز کردن باتری است (که توصیه نمی شود). راه دیگر این است که فقط به برندهای قابل اطمینانی که همیشه باتری های باکیفیت تولید می کنند اعتماد کنید.

 

باتری شناورهای دریایی (Marine)

این باتری ها که به نام باتری “ترکیبی” هم شناخته می شوند. تقریبا چیزی بین باتری SLI و باتری Deep Cycle هستند. در این باتری ها صفحات از اسفنج سربی تشکیل شده اما نسبت به مدلی که در باتری های SLI استفاده می شود درشت تر و سنگین تر هستند. این باتری ها برای کاربردهایی با سیکل طولانی مثل ذخیره انرژی خورشیدی، برق رسانی به صندلی چرخ دار، اسکوتر، تجهیزات پزشکی و غیره بسیار مناسب هستند.

 

021-55363510

 

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.