لوگو امداد باتری غلامی

چه نوع روغن موتوری برای خودرو مورد نیاز است

بهترین روغن موتور برای خودرو

انتخاب روغن موتور خودرو

 

برای مصرف کنندگانی که به دنبال راه هایی برای پس انداز پولشان هستند، انتخاب روغن موتور خودرو می تواند موردی مناسب برای کاهش برخی از هزینه ها باشد. هرچند که پرداخت پول اضافی برای خرید روغن موتور به نسبت تعمیر خودرو بسیار ارزان است، استفاده از روغن اشتباه و بی کیفیت می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در وسیله نقلیه شود.

 

چه روغن موتوری برای ماشین نیاز است

از آنجا که موتورها در مدل های متفاوتی ساخته می شوند، خودروسازان انواع خاصی از روغن موتور را برای هر وسیله نقلیه توصیه می کنند. تغییر در ویسکوزیته انتخاب روغن موتور خودرویا وزن روغن و همچنین مواد تشکیل دهنده آن بر طول عمر و عملکرد خودرو تأثیر خواهد گذاشت.

وزن استاندارد روغن به معنی این است که در درجه حرارت پایین، روغن دارای 10 درجه وزن است، هرچه این عدد بالاتر باشد، روغن چسبناک تر می شود.

موتورها هنگام راه اندازی در هوای سرد به روغنی با ویسکوزیته ی پایین تری نیاز دارند تا بتواند موتور را به راحتی بپوشاند. با گرم شدن موتور، روغن ضخیم تر می شود که موتور را بهتر روغن کاری می کند.

 

روغن مصنوعی (سنتتیک) یا روغن معمولی؟

همه روغن ها دارای ساختار یکسانی نیستند به همین دلیل برای اینکه بدانید خودروی شما بدرستی کار می کند، باید بدانید که از چه نوع روغن موتوری باید در خودرو استفاده کنید.

برخی از خودروهای جدید، به ویژه وسایل نقلیه با کارایی بالا، به روغن مصنوعی احتیاج دارند. مهم است که کتابچه راهنمای خودرو را بررسی کنید و دقیقاً آنچه را لازم دارید پیدا کنید.

روغن های مصنوعی (سنتتیک)، بیشتر برای مقاومت در برابر درجه حرارت های شدید و فرآیند تجزیه شدن مناسب هستند. سفر زیاد در وسیله نقلیه می تواند مانع از گرم شدن روغن موتور معمولی شود تا به درستی کار کند.

زندگی در منطقه ای با زمستان های بسیار سرد یا تابستان های گرم می تواند باعث تجزیه سریع روغن معمولی شود. رانندگانی که با این شرایط سر و کار دارند می توانند از روغن موتور مصنوعی استفاده کنند.

استفاده از روغن های مصنوعی در اتومبیل قدیمی تر که قبلاً فقط از روغن معمولی استفاده می کرده، خوب است. مهم است که کتابچه راهنمای خودرو را بخوانید و بدانید که خودروی شما چه نیازی دارد.

 

چه چیزی روغن مصنوعی را متفاوت می کند؟

ساختار مولکولی روغن مصنوعی، متفاوت از روغن معمولی است. ولی هنوز دارای خاصیت های روغن معمولی است که برای عملکرد بهتر ساخته شده است. اندازه ی مولکول در روغن مصنوعی با دقت علمی کنترل می شود.

مولکول های یکنواخت باعث اصطکاک کمتری می شوند، یک ویژگی مهم روغن های مصنوعی خاصیت روان کنندگی آن است. روغن مصنوعی همچنین به دلیل داشتن فرآیندهای پالایش که باعث حذف رسوبات می شود و وجود مواد افزودنی که می تواند به تمیز کردن موتور کمک کند، تمیزتر عمل می کنند.

انتخاب مناسب ترین روغن موتور برای خودروعملکرد موتور، تأثیر محیط زیست، دوام، تمیز بودن و پتانسیل بهینه سازی مصرف سوخت از ویژگی های بارز روغن های مصنوعی است. با این حال، اگرچه روغن مصنوعی به طور کلی بهترین مورد برای خودروها محسوب می شود، ولی تولید آن گرانبها تر از روغن های معمولی است.

 

چند وقت یکبار باید روغن خودرو را عوض کرد؟

روغن موتور مدرن در وسایل نقلیه جدیدتر می تواند بسیار طولانی تر از حد معمول، سه ماه یا 3000 مایل کار کنند. بیشتر خودروها اکنون در فاصله 7،500 یا 10،000 مایل نیاز به تعویض روغن دارند.

همین طور می توان از کتاب راهنمای خودرو زمان تعویض روغن را بدست آورد. در حال حاضر روی چندین مدل از خودروهای امروزی سیستم هایی از جمله سیستم نظارت بر روغن وجود دارد که در صورت تغییر روغن بر اساس شرایط رانندگی، به شما هشدار می دهد تا نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

 

خرید روغن موتور ارزان قیمت

شما مجبور نیستید که پول زیادی را صرف خرید روغن موتور بکنید. روش های مختلفی برای صرفه جویی در هزینه های خرید روغن موتور بدون آنکه ایمنی وسیله نقلیه خود را به خطر اندازید، وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

1. برای خرید روغن از فروشگاه های عمده فروشی استفاده کنید که دارای تخفیف های زیادی روی محصولات خود هستند.

2. اگر به چندین بطری روغن احتیاج دارید، خرید یک گالن روغن ارزان تر است، اگرچه کار با چنین گالن هایی برای بسیاری از افراد مشکل است. برای حل این مشکل می توانید هنگام اضافه کردن روغن به وسیله نقلیه، آن را درون یک ظرف کوچکتر بریزید تا از ریختن آن روی موتور جلوگیری شود.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.