لوگو امداد باتری غلامی

ساختار پوشش بیرونی باتری ماشین

بررسی ساختار پوشش بیرونی باطری ماشین

بررسی ساختار پوشش بیرونی باطری ماشین

 

جلد باتری (Container)

پوشش یا پوسته بیرونی باطری یک تکه و مکعب مستطیل شکل است که دارای تعداد مناسبی از خانه های باطری می باشد و از جنس پلی پروپیلن یا لاستیک سخت یا سایر مواد پلاستیکی ساخته می شود. برای شناخت بیشتر ساختار پوشش بیرونی باطری ماشین با ما باشید.

 

 وظایف جلد باتری خودرو

1- مقاومت در برابر گرما و سرمای خیلی شدید

2- مقاومت در برابر ضربات مکانیکی ناشی از حرکت خودرو در جاده های ناهموار

3- مقاومت در برابر تاثیر شیمیایی و جذب اسید

بخش داخلی مربوط به قسمت تحتانی جلد باتری، پایه های دسته صفحه ها (لجن گیر) در تمام طول هر خانه باتری قرار گرفته اند.

با توجه به مشخصات و گوناگون باتری با پایه های مزبور از تفاوت و تنوع مدل و طرح برخودار هستند. صفحات باتری پایه های دسته صفحه ها یک زاویه قائمه را تشکیل می دهند.

پایه ها سبب می شوند که سپراتورها کمی پایین تر از صفحات قرار گیرند. این ام احتمال ای پوشش بیرونی باطری خودرو

جاد اتصال های کوتاه بین صفحات را مثبت و منفی را کاهش می دهد.

فضای زیرپایه های دسته صفحه ها به عنوان «فضای خالی ته باتری» برای جمع آوری مواد فعالی که از صفحه ها ریزش می کنند بکار می رود.

 

چگونگی فرسودگی باطری ماشین

ریزش مواد فعال صفحه ها، بخشی از فرآیند فرسودگی باتری است که به علت شارژ و شارژ مکرر باتری ایجادمی شود. اکر دوره فعالیت باتری آنقدر به طور بیانجامد که فضای خالی ته باتری و قسمت تحتانی دسته صفحه ها از مواد ریزشی صفحات پرشود، به تدریج یک مسیر الکتریکی یا مدار کوتاه را بین قسمت های زیرین صفحات مثبت و منفی تشکیل می دهند.

این امر در شارژ باطری اختلال ایجاد می کند و به نیروی باتری برای حفظ و ادامه شارژ صدمه واردمی کند. هنگامی که مدارهای کوتاه به تدریج قویتر و شدیدتر می شوند، باتری خراب می شود و از کار می افتد.

اما معمولا قبل از اینکه چنین وضعیتی پیش بیاید باتی بنا به دلایل دیگری خراب می شود و از کار می افتد. همانطور که قبلا ذکر گردید، چنانچه از سپراتورهای کیسه ای (پاکتی) استفاده شود می توان فضای خالی ته باتری را حذف نمود.

زیرا سپراتورهای کیسه ای مانع ایجاد اتصال کوتاه بین صفحات مثبت و منفی شده و از ریزش مواد جلوگیری می نمایند.

 

آب بندی بین درب باتری و جلد آن

اسید نباید از بین درب باتری و جلد آن به سطح بیرونی باتری نشت کند. همچنین اسید باطری خودرو نباید از بین درب باتری و دیواره های خانه های باتری و یا قسمت های غیرهادی بین خانه های باتری نشت کند. زیرا این امر سرعت دشارژ خودبخود باتری را افزایش می دهد.

دربهای یک تکه پلاستیکی معمولا بوسیله حرارت بالا و از طریق اعمال فرایند فشار (پرس کردن) که به «آب بندی حرارتی» معروف است بهم متصل می شوند

برای اتصال درب های یک تکه به جلد باتری (چنانچه یکی یا هردوی آنها از پلاستیک یا لاستیک سخت و شرده باشند) می توان از نوع ویژه و ضد اسید صمغ اپوکسی استفاده کرد.

 

حاصل دو فرایند بالا

هردوی این فرآیندها سبب می شوند که آب بندی حاصله دائمی باشد و حرارت و یا سایر عواملی که در طول عمر معمول یک باتری، پیش می آیند نتوانند آنرا شکسته و خراب کنند.

در باتری هایی که برای هریک از خانه های آن، دربی جداگانه تعبیه و استفاده می شود اغلب از ترکیب موسوم به آسفالت آب بندی استفاده می شود.

 

آسفالت آب بندی چیست؟

این ترکیب آب بندی در نتیجه اختلاط و امتزاج ترکیبات قیری که به گونه ای ویژه فرآوری شده اند تولید و فراهم می گردد. ترکیب مزبور در هوای گرم جاری و ذوب نمی شود و در هوای سرد نیز ترک نمی خودر و در مقابل ترک خوردن مقاوم است.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.