لوگو امداد باتری غلامی

طرز کار با اسید باتری خودرو

کار کردن با اسید باطری ماشین

روش کار کردن با اسید باطری خودرو

 

هنگار کار کردن با اسید باطری خودرو (مانند پرکردن باتری ماشین ) و حین استفاده از آن، از ماسک ایمنی استفاده شود. اگر با تعداد زیادی باتری سرو کار دارید، توصیه می شود، از لباس ایمنی استفاده کنید. برای جلوگیری و احتراز از پاشیده شدن یا ترشح الکترولیتنهایت دقت را مبذول دارید. زیرا الکترولیت می تواند البسه را نابود کرده و پوست را بسوزاند.

 

چگونگی حمل باتری اسیدی

هنگامی که یک باتری جلد پلاستیکی را حمل می کنید، بخاطر داشته باشید وارد کردن فشار بیش از حد بر باتری ممکن است منجر به بیرون ریختن الکترولیت از بخش فوقانی باتری گردد. به همین علت همواره برای حمل این باتری ها از «تسمه حمل باتری» استفاده نمایید.
یا کاربرد و نکات ایمنی کار با اسید باتری ماشیناینگونه باتری ها را به این نحو حمل کنید که دستانتان بر روی گوشه های باتری قرار گیرد.

 

کار با اسید باتری ماشین و نکات ایمنی که باید رعایت کرد

اگر الکترولیت بر روی لباس و بدن پاشید  باید فورا با ماده ای خنثی کنند آنرا آغشته کرد و سپس با آب شستشو داد. محلول جوش شیرین یا محلول آمونیاک و همچنین آب گرم را می توان به عنوان ماده خنثی کننده استفاده نمود.

ترشح الکترولیت به درون چشم فوق العاده خطرناک است. اگر چنین اتفاقی روی داد، چشم را با فشار باز نگهدارید و آن را با آب سرد  به مدت پانزده دقیقه شستشو دهید.

 

هنگام وقوع حادثه با اسید باتری چه کاری انجام دهیم

  • هنگامی که چنین حادثه ای رخ داد فورا پزشک را خبر کنید.
  • در صورت امکان در همان محل وقوع حادثه مراقبت های اولیه پزشکی را به عمل آورید.
  • اگر پزشک نتوانست خودش را فورا به محل وقوع حادثه برساند، طبق دستورات او عمل کنید.
  • از قطره های چشم و یا سایر داروها استفاده نکنید.
  • مگر آنکه پزشک در این مورد دستوری داده باشد.
  • باتری یا اسید را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • اگر شخصی اسید را سهوا بنوشد، مقادیر زیادی آب یا شیر به او بخورانید.
  • بلافاصله به او محلول آب و هیدروکسید منیزیم یا تخم مرغ خام و بهم زده شده با روغن گیاهی بخورانید و پزشک را خبر کنید.

 

تمیز کردن اسید باطری از روی ماشین

اگر الکترولیت بر روی راهنمای ایمنی کار با باتری خودروسطح یک خودرو بریزد یا ترشح کند باید فورا محل را با آب تمیز شستشو دهید و اثر اسید را خنثی کنید. اگر ضروری بود که الکترولیت را با غلظت معینی تهیه کنید، همواره اسید خالص را به آرامی درون آب بریزید و هیچگاه آب را درون اسید نریزید.

 

واکنش آب با اسید باطری ماشین

هنگامیکه اسید با آب خالص مخلوط می شود حرارت تولید می گردد، به همین علت اسید را به آرامی و کم کم ( در حالی که حرارت ایجاد می شود) به درون آب اضافه کنید.
اگر حرارت زیادی به وجود آمد، صبر کنید تا محلول خنک شود. چنانچه مقدور بود، از مخازن یا ظروف سربی و یا دارای پوشش سربی برای این منظور استفاده کنید.

در غیر این صورت از مخازن و ظروف غیرفلزی یا قیف های غیرفلزی استفاده کنید. اسید را هیچگاه در مکان های خیلی گرم یا در معرض تابش نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید.
کارشناسان امداد باتری ایران – مرکز فروش باتری و نصب باتری اتومبیل – آماده ارائه هرگونه راهنمایی فنی در زمینه انواع باتری خودرو و نیز انتخاب باتری مناسب برای خودروی شما می باشد.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.