لوگو امداد باتری غلامی

دلایل استارت نزدن ماشین

دلایل استارت نزدن ماشین چیست و چه کاری هایی را باید انجام داد ؟

علت استارت نخوردن ماشین چیست؟

 

بررسی های عمومی

تا لحظه راه اندازی موتور عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا خودرو به خوبی روشن شده و به نرمی کار کند. ارتباط منطقی بین عوامل مکانیکی به ما کمک خواهد کرد تا با بررسی مرحله به مرحله قطعات از سلامت آنها اطمینان کسب کنیم.

این را می دانیم که هر مدل خودرو، تکنولوژی خاص خود را دارد. پیدا کردن مشکل اصلی کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد. اجزای ماشین شما می توانند نقطه ضعف بیشتر خودروها باشند. قبل از هرچیز، باید علت استارت نخوردن ماشین را بررسی کنیم که عبارتند از :

  • آیا موتور با سرعت کافی توسط استارت می چرخد و باتری، شارژ کافی برای استارت دارد؟
  • آیا پمپ بنزین، بنزین را با فشار مناسب به انژکتورها می رساند؟
  • آ یا جرقه کویل ها در زمان صحیح و با قدرت کافی به سر شمع ها می رسند؟
  • آیا زمان بندی سوپاپ ها و کمپرس موتور به مقدار مورد نیاز است ؟

 

کارهایی که باید انجام داد :

  • بازدید باتری و استارت
  • بازدید سیستم سوخت رسانی و جرقه کویل ها
  • وجود کمپرس کافی در موتور

 

باتری خودرو، اولین منبع اصلی ذخیره برق در خودرو محسوب می شود.

دلایل استارت نزدن ماشین چیست و چه کاری هایی را باید انجام داد ؟هنر هر باتری در زمان استارت زدن مشخص می گردد. زیرا زمانی که موتور به حرکت در آمد، دیگر مسئولیت اصلی تامین برق به آلترناتور یا دینام سپرده خواهد شد.

برای اطمینان از سالم بودن باتری و داشتن شارژ کافی، سوئیچ را چرخانده و در مرحله ACC و پله اول قرار دهید.

سپس با روشن کردن مصرف کننده هایی مانند برف پاک کن ها و توان روشنایی چراغ ها می توانند تضمین کننده ولتاژ و آمپر مناسب جهت استارت باشد. ابتدا کابل های باتری را از نظر محکم بود، خوردگی و سولفاته نشدن باتری ماشین چک کنید.

علاوه بر این باتری های جدید (اتمی) دارای شاخصی رنگی روی بدنه هستند که معمولا در حالت نرمال به رنگ سبز و در صورت نداشتن شارژ به رنگ سیاه در می آید.

 

تست کردن موتور استارت

پیش از آن به سراغ موتور استارت بروید، ممکن است وقتی سوئیچ را به مرحله سوم یا Start می چرخانید فقط صدای تیک تیک بشنوید. این صدا در حقیقت صدای رله اتوماتیک استارت است.

به دلیل اینکه موتور استارت نیاز به آمپر بالایی دارد، برای برق رسانی به آن از سیم هایی با ضخامت بیشتر استفاده شده است. به همین دلیل است که نمی توان این سیم ها را از پشت مغزی سوئیچ و داخل خودرو عبور داد.

به این منظور از اتوماتیک استارت که همچون رله ای عمل می کند و به خود موتور استارت چسبیده است استفاده می شود. با دادن تحریک برق اولیه از پشت سوئیچ این رله، برق با امپر قوی را از خود عبور داده و به استارت می رساند. همزمان دنده استارت را هم به جلو هدایت کرده و توسط دنده های فلایویل موتور را می گرداند.

 

شنیدن صدای تیک تیک زمان استارت برای چیست؟

اگر در زمان استارت زدن، فقط صدای تیک تیک را بشنوید، این یعنی رله اتوماتیک استارت سالم است و به خوبی می چسبد. اما چون باتری ولتاژ کافی ندارد، موتور استارت را نمی تواند بچرخاند. حال اگر خود اتوماتیک استارت به درستی کار نکرد و هیچ صدایی از آن شنیده نشد. می توان با دادن برق مستقیم از باتری به موتور استارت، آن را راه اندازی کرد.

چنانچه باتری شارژ کافی نداشت، می توان با اتصال موازی باتری، به باتری کمکی دیگر برق مورد نیاز استارت را تامین کرد. در غیر این صورت هل دادن خودرو می تواند مشکل را حل کنید.

اما با توجه به اینکه در خوردوهای دیگر به جای چرخ زنجیر تایم از تسمه استفاده می شود. این کار به دلیل فشار ناگهانی وارده از طرف چرخ ها به موتور می تواند باعث پاره شدن تسمه شود.

در صورت سفارش مناسب ترین باتری ماشین و نیز ارسال رایگان باتری، با ما تماس حاصل فرمائید.

 

 

۵۵۳۶۳۵۱۰
۵۵۳۶۳۵۱۱

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.