راهنمای کامل باتری به باطری کردن خودرو
برای انجام این کار کابل باتری به باتری را که از قبل تهیه کرده اید از صندوق خارج کنید و مراحل زیر را انجام دهید:
– خودروی امداد رسان را در کنار یا روبروی خودرو مشکل دار پارک کنید، به گونه ای که برای طول کابل کافی باشد.
– سوییچ هر دو خودرو را ببندید و صندوق عقب یا کاپوت جلو را (بسته به محل قرارگیری باتری اتومبیل) باز کنید.
– قطب های باتری ماشین را شناسایی کنید، هر باتری دو قطب دارد و معمولا دو قطب + و – بر روی باتری درج شده است. در غیر اینصورت به ضخامت و رنگ کابل ها توجه کنید. کابل قرمز رنگ برای قطب + و کابل مشکی رنگی که به باتری متصل است، برای قطب – به کار می رود و معمولا ضخامت کابل مثبت از منفی بیشتر است.
– یک قسمت فلزی برای اتصال کابل منفی در خودروی مشکل دار مشخص کنید. این قسمت می تواند، پیشرانه یا یک قسمت فلزی ترجیحا بدون رنگ باشد.
– ابتدا یک سمت کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب + باتری دشارژ شده و سمت دیگر را به قطب + باتری سالم متصل کنید.
– کابل منفی مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم متصل کنید.
– سمت دیگر کابل مشکی رنگ را مطابق دستور العمل زیر متصل کنید. دیده شده که اکثر افراد این کابل را به قطب – باتری دشارژ شده متصل می کنند، که احتمال خرابی ECU را به دنبال خواهد داشت. دقت کنید با نصب برعکس کابل ها، ممکن است فاجعه به بار بیاید و باتری ها منفجر بشوند. گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار نباید به قطب منفی باتری خراب متصل بشود. محل نصب مناسب، بر روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این ماشین است.
– اتصالات به درستی انجام شده، حالا خودرو سالم را استارت بزنید و بعد از دو دقیقه و بدون خارج کردن کابل های باطری اتومبیل، به خودروی دشارژ شده استارت بزنید.
کابل مشکی را از اتصال بدنه خودرو معیوب خارج کنید. سمت دیگر کابل مشکی را از خودروی سالم باز کنید. اتصال کابل قرمز را از خودروی سالم خارج کنید. اتصال کابل قرمز را از خودروی معیوب خارج کنید. اگر مدت مدیدی از روشن کردن خودرو می گذرد، احتمالا باتری سالم است و فقط دشارژ شده است. که با طی مسافتی در حدود نیم ساعت شارژ می شود. در غیر این صورت باتری ایراد دارد و باید تعویض شود.
کمی صبر کنید و مرحله ی هشتم را مجدداً اجرا کنید. اگر باز هم روشن نشد، احتمالا سیم کشی و یا آلترناتور خودرو مشکل دارد.