لوگو امداد باتری غلامی

علت روشن بودن چراغ abs

علت روشن بودن چراغ abs

چرا چراغ abs ترمز ماشین روشن می شود

 

یکی از چراغ های مهم که هنگام روشن شدن باید به آن بسیار توجه کنید ، چراغ abs است که مربوط به حیاتی ترین قسمت خودرو یعنی ترمزها می شود. علل روشن شدن چراغ abs به این معنی است که برای سیستم ترمز خودرو مشکلی پیش آمده است و ممکن است در حین ترمزگیری، عملکرد لازم را نداشته باشد.

پس هنگامی که این چراغ روشن شد، باید با نهایت احتیاط با آن برخورد کرد و هرچه سریعتر نسبت به عیب یابی و رفع آن اقدام نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی دلایل روشن شدن چراغ ABS خودرو، به معرفی راهکارهایی برای رفع خطاها و ایرادات احتمالی نیز بپردازیم.

 

چراغ ABS یا چرغ هشدار ترمز خودرو چیست؟

چراغ ABS سیستم ABS از تعدادی سنسور در هر چرخ خودرو استفاده می کند تا سرعت هر چرخ را در هنگام حرکت دلایل روشن شدن چراغ ABSبسنجد. کامپیوتر خودرو در هر لحظه سرعت هر چهار چرخ را دریافت کرده و با مقایسه آن با میزان فشردن پدال، مطمئن می شود که خودرو تحت کنترل بوده و صحیح کار می کند. اگر کامپیوتر متوجه دریافت سیگنالی غیر طبیعی از سنسورها شود، چراغ ABS موجود در صفحه کیلومتر را روشن می نماید تا از این طریق به راننده هشدار ارسال نماید.

علاوه بر این، ممکن است کامپیوتر بنا به دلایل دیگری همچون پایین آمدن سطح روغن ترمز، چراغ ABS را روشن نماید. در برخی از مدل ها نیز ممکن است چراغ ABS برای چند بار متوالی روشن و خاموش شود که تعداد روشن و خاموش شدن آن، نشان دهنده نوع خطا خواهد بود.

 

چگونگی روشن شدن چراغ ABS

همانطور که اشاره شد، دلایل زیادی ممکن است برای روشن شدن چراغ ABS وجود داشته باشد. در زیر چند مورد از محتمل ترین مواردی که ممکن است دلیلی برای این امر باشند معرفی شده است که با یکدیگر مطالعه می کنیم.

  • عدم کارکرد صحیح یکی از سنسورهای چرخ
  • پایین آمدن سطح روغن ترمز از مقدار استاندارد
  • کثیف شدن سنسور یکی از چرخ ها
  • جابجایی در سوکت های متصل به سنسورها
  • تغییر در اندازه سایز چرخ بدون اعلام آن در کامپیوتر
  • سوختن فیوز مربوط به سیستم ABS
  • خرابی رله مربوط به ABS
  • ایجاد مشکل در پمپ ABS
  •   سنسورهای تشخیص سرعت خودرو

مهمترین علل روشن شدن چراغ ABS می تواند عدم عملکرد صحیح سنسورها باشد.

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.