لوگو امداد باتری غلامی

دلایل بوی بد داخل خودرو

بوی بد داخل خودرو

بررسی دلایل بوی بد داخل ماشین

 

وقتی خودرو بوی عجیبی می‌دهد، سعی دارد چیزی به صاحبش بگوید. مثل صدای تسمه تایم، بوی بد داخل خودرو هم نشان‌دهنده‌ این است که خودرو مشکلی دارد و باید برای حل کردن آن دست به کار شوید. اینها دلایل اصلی بوی بد خودرو هستند که باید از آنها آگاه باشید.

 

سوختگی لنت ترمز یا کلاچ

بو‌های تند و گس معمولا نشان‌دهنده‌ این هستند که لنت ترمز یا کلاچ سوخته است. زیاد ترمز گرفتن یا آزاد نکردن ترمز دستی می‌تواند به این بو منجر شود. بوی کلاچ سوخته تا حد زیادی شبیه بوی لنتبوی بد داخل خودرو ترمز و دلیل آن زیاد کلاچ گرفتن است. هم‌چنین ممکن است نشانه‌ی این باشد که کلاچ خالی کرده و این ناشی از تنظیم نبودن یا فرسوده بودن سیم کلاچ است. در خودروهایی که کلاچ هیدرولیک دارند، ممکن است مشکل از سیستم هیدرولیک باشد.

 

نشتی مخزن بخاری نشتی

ضدیخ بوی شیرینی دارد، آن‌قدر شیرین که یک عامل تلخ ‌کننده به آن اضافه می‌ کنند تا حیوانات و کودکان آن را ننوشند. اگر داخل خودرو بوی شیرینی حس کردید و مطمئنید جایی شربت نریخته‌اید، احتمالا بوی ضد یخ است. اگر بو داخل خودرو زیاد است و وقتی بخاری را روشن می ‌کنید روی شیشه بخار می‌نشیند، به احتمال زیاد مخزن بخاری نشتی دارد.

 

بوی نم در خودرو

بوی نم نشان‌دهنده‌ی این است که آب وارد خودرو و جایی جمع می‌شود. ممکن است درها و پنجره‌ها درز داشته باشند و آب از آن‌جا به داخل خودرو نفوذ کند. در چنین شرایطی معمولا صندلی‌ها و کفی‌ های خودرو خیس می‌شوند. البته بوی نم ممکن است از کولر خودرو هم باشد.

 

نشتی روغن خودرو

وقتی روغن موتور روی اگزوز می‌ریزد، بوی روغن سوخته می‌دهد. بوی روغن سوخته بسیار بد است و اگر نشتی زیاد باشد، ممکن است دود غلیظ و آبی از خود ساطع کند. حل این مشکل بسیار ساده است، فقط باید نشتی را بگیرید.

 

کثیفی فیلتر هوا

فیلتر هوا دودی که قرار است از اگزوز خارج شود را تا حدی تصفیه می‌کند تا میزان گازهای سمی آن کاهش یابد. اگر درست کار نکند، ممکن است بوی گوگرد از خود ساطع کند. می‌توانید با تعویض کردن فیلتر هوا این مشکل را حل کنید. بعضی روغن‌هابوی بد داخل خودرو که در گیربکس‌های دنده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است پس از مدتی بوی گوگرد بدهند. اگر مشکل این باشد احتمالا روغن از جایی نشت می‌کند. با بررسی جایی که خودرو را پارک می‌کنید متوجه این موضوع خواهید شد. اگر چنین مشکلی دارید باید روغن را تعویض کنید و نشتی را بگیرید.

 

نشتی گاز

اگر در خودرو بوی شدید گاز خام حس می‌کنید، احتمالا مشکل جدی برای خودروی‌تان پیش آمده است. اگر خودرو گازسوز باشد بوی گاز تا حدی عادی است. اما خودروهای بنزینی نباید بوی گاز بدهند. نشتی باک بنزین، گرفتگی انژکتور، وجود مشکل در تنظیم‌کننده‌ فشار سوخت و دیگر مشکلات ممکن است به نشتی سوخت یا ورود گاز به موتور منجر شوند. به هر حال بهتر است هر چه زودتر مشکل خودرو را شناسایی و حل کنید.

 

مواد غذایی زیر صندلی‌ها مانده‌اند

اکثر مواقع بوی بد خودرو منشاء فنی دارد. اما گاهی اوقات هم مواد غذایی زیر صندلی‌ ها می‌ مانند و فاسد می‌شوند و بوی بدی از آنها بلند می شود. پس قبل از این‌که خودرو را به تعمیرگاه ببرید، زیر صندلی‌ها را خوب بررسی کنید.

 

از بین بردن بوی نامطبوع خودرو

با دانستن دلایل بوی بد ایجاد شده داخل کابین خودرو به راحتی می توان منشا بو را از بین برد. در اکثر مواقع یافتن این دلایل بسیار ساده است. می توان با کمی بررسی داخل کابین ماشین از شر بوی بد خودرو خلاص شد.

021-55363510

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.