لوگو امداد باتری غلامی

دلایل تست باتری ماشین

دلایل تست باتری ماشین

چرا باید باطری خودرو را تست کرد؟

 

در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی در مورد دلایل تست باطری ماشین و نیز حداقل فواصل لازم برای چک کردن باتری خودرو ارایه شده است.

تست باطری ماشیندلایل تست باتری ماشین

باتری یکی از مهم ترین اجزای ماشین شماست. یکی از وظایف مهم باتری خودرو تامین برق لازم برای استارت خوردن و روشن شدن ماشین است.

بعلاوه، وقتی که موتور ماشین خاموش است، باطری خودرو جریان برق مورد نیاز برای لوازم برقی مختلف ماشین را تامین می کند.

برای مثال چراغ داخل ماشین، سیستم صوتی ماشین، بوق و دستگاه های دیگر همگی به برق باتری نیاز دارند. وقتی ماشین پارک شده باشد، باتری مسئول عمل کردن سیستم دزدگیر است.

در هنگام رانندگی اگر ژنراتور توانایی تحمل بار ایجاد شده را نداشته باشد، این باتری ماشین است که تضمین می دهد همه دستگاه ها درست کار کنند.

شبکه ی داخل خودرو هم فقط در شرایطی درست کار می کند که سطح شارژ باتری نرمال باشد. به همین خاطر است که باید مرتبا سطح شارژ باتری را چک کنید. تا در صورت لزوم آن را شارژ کرده یا یک باتری جدید تهیه کنید.

 

نرخ ولتاژ باتری خودرو

چگونگی تست باطری خودرویکی از مهم ترین پارامترهایی که وضعیت باتری را نشان می دهد ولتاژ باتری خودرو است. در صورتیکه از نرخ ولتاژ باتری ماشین تان اطلاع داشته باشید، می توانید براحتی سطح شارژ باتری و وضعیت آن را مشخص کنید. دانستن نرخ ولتاژ به تعیین سطح نرمال شارژ باتری ماشین کمک می کند.

به همین خاطر صاحب خودرو باید از نرخ ولتاژ استاندارد باتری ماشینش مطلع باشد. نرخ استاندارد ولتاژ باتری ماشین 12.6 الی 12.8 ولت است. اگر ولتاژ باتری ماشین شما کمتر از این میزان بود این یعنی باتری دشارژ شده است.

 

ذکر این نکته ضروری است که ولتاژ تعیین شده برای مواقعی است که باری روی باتری نیست. به عبارت دیگر نرخ ولتاژ، برای شرایطی مشخص شده که موتور ماشین خاموش باشد. اکثر خودروسازها توصیه می کنند از باتری هایی که میزان ولتاژشان کمتر از 12 ولت است استفاده نشود. زیرا ممکن است این کار باعث کاهش عمر مفید خود باتری شود.

بهتر است باتری ماشین را به موقع شارژ کنید تا از تخلیه کامل آن پیشگیری شود. ممکن است ولتاژ باتری ماشین به 10.8 ولت برسد. در این وضعیت، باتری ماشین کاملا خالی تلقی می شود. اگر باتری ماشین چندین بار کاملا تخلیه شود، دچار مشکل شده و نیاز به تعویض پیدا می کند.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.