لوگو امداد باتری غلامی

چرا سر باطری ماشین سولفاته میزند

علت سولفاته زدن سر باتری خودرو

دلایل سولفاته شدن سر باتری خودرو

 

یکی از مشکلات رایج باتری ها سولفاته شدن سرباتری می باشد. از آن جایی که باتری نقش مهمی در کارکرد خودرو ایفا می کند، بسیار اهمیت دارد که از سولفاته شدن باتری خودرو جلوگیری کنیم. همان گونه که می دانید، یکی از عوامل موثر در خرابی زود هنگام باتری خودرو سولفاته شدن سر باتری ها می باشد.

سولفاته شدن می تواند تا 50 درصد در کاهش عمر باتری ماشین موثر باشد. در واقع سولفاته شدن یک نوع واکنش مابین بخار و آب می باشد. در این صورت است که عملیات برق رسانی به قسمت های مختلف خودرو با اختلال مواجه می شود. در این صورت است که باتری کم کم ضعیف شده و در نهایت می میرد.

 

سولفاته شدن و شوره زدن سرباطری ماشین

 

تا پایان این مقاله با ما باشید تا راه های جلوگیری از سولفاته شدن باتری را به شما سروران گرامی آموزش دهیم. بسیار حایز اهمیت است که سولفاته های سولفاته شدن سر باطریموجود در سرباتری ماشین از بین بروند. پس باید از راه های مناسب و کارآمد برای این کار استفاده کرد.

 

چگونه از سولفاته شدن باتری ماشین جلوگیری کنیم؟

یکی از راه های خوب برای از بین بردن سولفاته ها، شستشوی سرباتری است. با استفاده از محلول جوش شیرین و آب می توان سولفاته های موجود بر روی سر باطری را از بین برد.

به این صورت که حدود یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. با استفاده از یک برس کوچک یا مسواک به درد نخور سرباتری را شستشو دهید. بعد از اتمام کار نیز محل مورد نظر را کاملا خشک کنید.

یکی دیگر از راه های جلوگیری از سولفاته شدن سرباتری ماشین این است که پایه قطب ها را با استفاده از گریس کاملا چرب کنید. بعد از این که محل مورد نظر را با لایه ای از گریس پوشاندید، کمی مایع ظرفشویی روی آن بریزید. این کار نیز موجب می شود تا سرباتری سولفاته نزند.

یک راه ساده نیز وجود دارد. استفاده از سرپوش های لاستیکی موجود در بازار می تواند گزینه خوبی باشد. این سرپوش ها یک نوع پوشش برای سرباتری محسوب می شوند.

 

021-55363510

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.