لوگو امداد باتری غلامی

راهکارهای جلوگیری از خالی شدن باطری ماشین

جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو

برای جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو چکار کنیم

 

در مقالات پیشین گفتیم که چرا باتری خودرو خالی می‌شود و همچنین به علائم آن اشاره کردیم. اما برای جلوگیری از خالی شدن باطری خودرو باید چه کار کنیم؟ راهکارهایی وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانید جلوی خالی شدن باتری اتومبیل را بگیرید. یا حداقل کاری کنید که طول عمر آن افزایش یابد. در ادامه به هفت روش برای جلوگیری از خالی شدن باطری ماشین اشاره می‌کنیم.

 

سوییچ را باز نگذارید

یکی از دلایلی که باعث خالی شدن باتری می‌شود، باز گذاشتن سوییچ اتومبیل است. زمانی که موتور خودرو روشن نیست، نباید سوییچ را باز بگذارید. وقتی سوییچ باز باشد، چراغ‌ها و سایر تجهیزات الکتریکی خودرو شروع به کار می‌کنند و این موضوع می‌تواند به سرعت باتری را خالی کند. مخصوصا زمانی که بخاری خودرو روشن باشد، مصرف باتری چند برابر خواهد شد.

هرگز در خودروی خاموش، سیستم صوتی را روشن نگذارید و موزیک گوش نکنید. پیش از پیاده شدن از خودرو و قفل کردن درها اطمینان حاصل کنید که تمام چراغ‌های داخلی خاموش باشند.

 

رانندگی را طولانی‌ تر کنید

باتری برای روشن کردن موتور انرژی زیادی مصرف می‌کند. وقتی موتور روشن می‌شود، از طریق دینام، مجددا باتری را شارژ می‌کند. اما نکته اینجاست که شارژ کامل باتری به زمان احتیاج دارد. اگر شما بلافاصله پس از روشن کردن خودرو، آن را خاموش کنید، زمان کافی به دینام نمی‌دهید که بتواند باتری را شارژ کند. همچنین وقتی در فواصل زمانی کوتاه خودرو را چند بار خاموش و روشن کنید همین اتفاق رخ می‌دهد. پس بهتر است پس از روشن کردن، مدت بیشتری را به رانندگی بپردازید تا باتری هم شارژ شود.

راهکارهای جلوگیری از خالی شدن باطری ماشین

 

هنگام استارت زدن کلاچ بگیرید

وقتی کلاچ می‌گیرید، در واقع فشار از روی موتور خودرو برداشته می‌شود. حالا اگر موقع استارت زدن کلاچ بگیرید، در واقع نیاز به انرژی کمتری برای روشن کردن موتور خواهید داشت.

یعنی باتری انرژی کمتری مصرف می‌کند تا استارت را بچرخاند و موتور را روشن کند. پس حتما سعی کنید قبل از استارت زدن، پدال کلاچ را فشار دهید.

 

باتری را مرتباً چک کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو، چک کردن آن به‌صورت چشمی است. هر بار که کاپوت را بالا می‌دهید، دقت کنید که باتری از نظر ظاهری چه وضعیتی دارد. مخصوصا بررسی کنید که اتصالات آن دچار خوردگی یا اکسید نشده باشند. همچنین زمان‌هایی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، بد نیست از مکانیک بخواهید که نگاهی هم به باتری خودرو بیاندازد.

 

از تجهیزات الکتریکی کمتر استفاده کنید

در خودروهای امروزی، بسیاری از امکانات با برق کار می‌کنند و انرژی خود را از باتری می‌گیرند. اگرچه در هنگام روشن بودن موتور، دینام می‌تواند برق مورد نیاز قسمت‌های مختلف را تامین کند، اما باتری هم به‌طور کامل از دور خارج نمی‌شود. هر چه کمتر از تجهیزاتی مانند سیستم صوتی، بخاری، بالابرهای شیشه، نمایشگرهای چندرسانه‌ای، چراغ‌های داخلی و … استفاده کنید، باتری شما دیرتر خالی می‌شود.

 

باتری را تمیز و خنک نگه دارید

اگر خاک زیادی روی باتری خودروی شما نشسته باشد یا روی آن با روغن و گریس پوشیده شود، دمای باتری افزایش پیدا می‌کند و این موضوع در درازمدت منجر به خالی شدن باتری خواهد شد. بهتر است باتری را همیشه خنک نگه دارید. البته سرمای بیش از حد هم به باتری آسیب می‌زند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در زمستان‌ها، خودرو را در پارکینگ‌های سرپوشیده پارک کنید.

 

خودرو را به‌طور منظم سرویس کنید

یکی از مواردی که باعث فشار زیاد روی باتری می‌شود، سرویس نبودن خودرو است. اگر موتور اتومبیل شما تنظیم نباشد یا حتی باد لاستیک‌های آن مناسب نباشند، به شکل‌های مختلف باعث فشار روی باتری شده و مصرف آن را افزایش می‌دهند. برای جلوگیری از این مسئله، همیشه خودروی خود را سرویس کنید و آن را در بهینه‌ترین حالت ممکن نگه دارید.

021-55363510

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.