پس از اینکه متوجه ریپ زدن ماشین و کاهش قدرت آن شدیم اول باید در حالت روشن بودن موتور، کاپوت را بالا زده و تک تک وایرها را از روی شمع جدا کنید.
هر وایری را که از شمع جدا کردید، اگر پس از جدا کردن، دور موتور افت کرد و موتور به لرزش افتاد. به این معنی است که آن وایر و شمع سالم بودند و شما آن را از کار انداختید. پس از اینکه همان وایر را سر جای خود قرار دادید موتور باید به حالت اولیه خود برگردد که نشانه سالم بودن آن وایر و شمع است.
اگر وایر شمعی را از روی یکی از شمع ها جدا کردید و موتور هیچ تغییر حالتی نداد. یعنی حتی دورش هم افت نکرد. به لرزش هم نیفتاد. نشانه خرابی وایر خودرو یا شمع از کار افتاده می باشد. که حتی جدا شدن آن هم تأثیری در کار موتور ندارد.
هر دفعه که کلید اتومبیل خود را می چرخانید، سیم احتراق باید الکتریسیته را از کوئل به شمع ها منتقل کند. این کار به آغاز فرآیند احتراق کمک خواهد کرد. به علت استفاده مداوم از سیم های برق در درون اتومبیل، آنها در طول زمان فرسوده می شوند. می توانند سبب ایجاد انواع مختلفی از مسائل شوند. به همین دلیل باید وایر شمع را تعویض کرد.
وایر شمع ها را یکی یکی باز کنید و با اهم متر چک کنید درصورتی که بیش از ۴۵۰۰ اهم بود بهتر است عوض شود و چنانچه از ۵۰۰۰ اهم (۵ کیلو اهم) بیشتر بود حتماً عوض کنید.
یک وایر معیوب نه تنها ممکن است سبب بد کار کردن موتور شود بلکه سبب افزایش مصرف سوخت خودروی شما هم خواهد شد. یا ممکن است بنزین نسوخته وارد مسیر اگزوز شود و کاتالیست های گرانقیمت شما را خراب کند.
همچنین بسیار اتفاق افتاده که نشتی بنزین و جریان الکتریسیته در موتور به صورت همزمان وجود داشته است. این عامل سبب آتش گرفتن خودرو شده است. ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد پس بهتر است این بازدید ها را جدی بگیرید.
021-55363510
021-55363511
عالی بود ممنون از شما