لوگو امداد باتری غلامی

عواقب و خطرات پارک کردن خودرو زیر آفتاب شدید

خطرات آفتاب بر خودرو پارک شده

نکاتی کلیدی جهت مراقبت از خودرو در زیر آفتاب داغ تابستان

 

همانطور که می‌دانیم تابش نور خورشید می‌تواند به پوست ما آسیب بزند. ولی آیا می‌دانستید که اشعه‌های خورشید برای خودروی شما هم مضر هستند؟ پارک کردن خودرو زیر آفتاب به مدت طولانی در معرض اشعه آفتاب قرار می‌گیرد، دمای داخل کابین می‌تواند تا 62 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند. درعین‌حال، دمای بدنه خودرو بسیار بیشتر و تا 93 درجه سانتی گراد می‌تواند گرم شود.
اگر حداقل برخی از موارد مطرح شده در این مطلب را روی خودروی خود انجام دهید، بدون شک طول عمر خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

در این مطلب، شما را با 10 راهکار ساده آشنا خواهیم کرد تا از آسیب پارک کردن خودرو زیر آفتاب جلوگیری کنید.

 

مرتباً سطح مایعات خودرو را بررسی کنید

زمانی که دمای هوای بیرون بالاست، مایعات خودروی شما می‌تواند بسیار سریع‌تر از معمول استفاده شوند. اگر هر یک از مایعات خودرو مانند مایع خنک‌کننده، روغن جعبه‌دنده یا هر نوع روغن دیگری کم شده باشد، به دلیل گرم بودن هوا، شانس آسیب رسیدن به خودرو بسیار بیشتر می‌شود.

 

در فصل تابستان، یک یا دو بار باتری خودرو را تست کنید

زمانی که دمای هوا بیشتر می‌شود، به دلیل استفاده از سیستم‌های مختلف مانند کولر معمولاً بار بیشتری روی باتری خودرو قرار می‌گیرد. آزمایش دوره‌ای باتری و سیستم شارژ آن، به‌طورکلی می‌تواند شما را از دردسرهایی مانند روشن نشدن خودرو در روزهای داغ تابستان برهاند.

پارک کردن خودرو زیر آفتاب

فیلترهای هوا را چک کنید

به‌طورکلی، در ماه‌های گرم سال و مخصوصاً در آب ‌و هوای خشک مانند ایران، میزان گرد و خاک هم بیشتر می‌شود. موضوعی که می‌تواند منجر به کثیف شدن سریع‌تر فیلترهای هوای خودروی شما شود. اگر این اتفاق بیافتد، مصرف سوخت خودرو بالا خواهد رفت و حتی می‌تواند به سنسور مف (MAF) خودرو آسیب برساند. این سنسور وظیفه تنظیم میزان سوخت و هوا را داخل پیشرانه خودرو دارد.

 

به صورت ماهانه فشار باد تایرها را چک کنید

گرمای شدید، هوای محبوس و تایر می‌تواند یک ترکیب فرار و بی‌ثبات باشد، آن هم ترکیبی که یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های خودرو در ماه‌های تابستانی است.

در دمای هوای بالا، تایرهایی که فشار باد کم‌تری دارند، احتمال ترکیدگی بیشتری خواهند داشت. ازاین‌رو، برای جلوگیری از تصادفات احتمالی و همچنین افزایش مصرف سوخت خودرو، بهتر است در طول تابستان ماهانه حداقل یک بار فشار باد تایرها را چک کنید. این کار را بهتر است صبح زود و قبل از گرم شدن هوا انجام دهید تا بتوانید میزان فشار باد تایر را به دقیق‌ترین شکل ممکن اندازه‌گیری کنید.

 

جای مناسب و زیر سایه پارک کنید

اگر می‌توانید بین پارک کردن خودرو در وسط یک پارکینگ روباز یا زیر یک درخت بزرگ یکی را انتخاب کنید، همیشه و حتماً پارک کردن زیر سایه را باید در اولویت قرار دهید. پیدا کردن محلی که سایه دارد برای پارک کردن خودرو کار خیلی سختی نیست.

 

به‌صورت منظم کابین خودرو را تمیز کنید

ترکیب گرد و خاک و خورشید داغ می‌تواند کابین خودروی شما را نابود کند. اگر دقت کرده باشید، علت وجود لایه‌ای چرک روی داشبورد بعضی خودروها همین موضوع است. این مشکل با تمیز کردن منظم کابین خودرو به‌راحتی قابل حل شدن است.

فقط برای تمیز کردن سطوح کابین از مواد مخصوص خودرو استفاده کنید، در غیر این صورت شما ریسک ترک خوردن سطوحی مانند داشبورد را به جان خریده‌اید.

 

دفعات بیشتری خودرو را شسته و با دست خشک کنید

نگهداری خودرو زیر آفتابدرست همان‌طور که گرد و خاک و کثیفی می‌تواند با گرم‌تر شدن هوا به سطوح کابین آسیب بزند، رنگ بدنه خودرو هم در ماه‌های گرم سال در معرض آسیب نور آفتاب قرار دارد. سعی کنید در فصل تابستان دفعات شستن خودرو را بیشتر کرده و بعد از هر بار شستن، حتماً با یک پارچه نرم آن را خشک کنید.

 

از واکس محافظتی رنگ بدنه استفاده کنید

پارک کردن خودرو زیر آفتاب و شستن منظم خودرو در فصل تابستان یکی از راه‌های خوب برای محافظت از رنگ بدنه خودرو است، ولی کافی نیست.

شما باید حداقل هر شش ماه یک بار، رنگ بدنه خودرو را واکس کنید تا علاوه‌بر حفظ کیفیت رنگ، یک لایه محافظ هم روی آن قرار بگیرد. با واکس کردن بدنه نه تنها کثیفی‌ها و گردوخاک نمی‌توانند به رنگ خودرو  آسیبی بزنند، بلکه تأثیر اشعه آفتاب هم بسیار کم می‌شود.

 

از لایه محافظ رنگ خودرو استفاده کنید

اگر مورد قبلی نگرانی شما را در مورد آسیب دیدن رنگ بدنه برطرف نمی‌کند، بهتر است به استفاده از لایه محافظ رنگ فکر کنید. این کیت‌ها عملکرد خیلی خوبی در محافظت از رنگ بدنه خودرو در برابر تابش مستقیم نور آفتاب دارند.

 

روی شیشه‌های جلو و عقب از سایبان استفاده کنید

شاید نصب سایبان و جمع کردن آن بعد و قبل از رانندگی کار بسیار سختی به نظر برسد، ولی نتیجه فوق‌العاده آن را در بلندمدت خواهید دید. این سایبان‌ها به میزان زیادی دمای داخل کابین را کاهش می‌دهند. از سویی دیگر، استفاده از سایبان باعث می‌شود تا سطوح داخلی خودرو مانند داشبورد و روکش صندلی‌ها به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب آسیب نبینند.

اگر حداقل برخی از موارد مطرح شده در این مطلب را روی خودرو خود انجام دهید، بدون شک طول عمر خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. انجام این کارها زحمت زیادی ندارد و در صورت توجه به تمام آن‌ها، قطعاً در هزینه‌های نهایی شما هم صرفه‌جویی ایجاد خواهد شد.

 

امداد باتری غلامی نمایندگی فروش باطری های ایرانی و خارجی

 

021-55363510

 

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.