لوگو امداد باتری غلامی

استفاده از باتری خودرو با آمپر بالاتر

استفاده از باتری ماشین با آمپر بالا

مضرات استفاده باتری خودرو آمپر بالا چیست؟

 

بطور معمول باطری خودرو در زمان استارت زدن به کار می‌آید. و وظیفه دارد نیروی لازم برای جرقه‌زنی خودرو و مهم‌تر از آن برای به حرکت در آوردن موتور را تولید کند. در زمان خاموش بودن موتور خودرو نیز این باطری است که وظیفه تامین برق را دارد. بخش‌هایی مانند چراغ‌ها و سیستم صوتی و… در اینجا می خواهیم مضرات استفاده باتری خودرو آمپر بالا را به شما توضیح دهیم.

اما این بخش‌ها توان بالایی از باطری طلب نمی‌کنند. به این ترتیب مهم‌ترین وظیفه باطری، به حرکت در آوردن موتور خودرو در آغاز است. چرا که از آن پس دینام با دریافت نیرو از موتور، اقدام به تولید برق کافی برای بخش‌های مختلف خودرو می‌کند. و نیازی به باطری نیست تا جایی که در خودروهای قدیمی حتی می‌توان باطری را پس از روشن شدن موتور از مدار خارج کرد. (البته در بعضی از خودروهای جدید این کار میسر نیست).

 

توان باتری خودرو

مشکلات استفاده از باطری ماشین با آمپر بالاتوان باطری از حاصل‌ ضرب ولتاژ باطری در میزان جریان آن (آمپر باطری) به دست می‌آید. با توجه به اینکه ولتاژ قطعات مختلف خودرو با میزان مشخصی تنظیم شده است.

نمی‌توان برای افزایش توان، ولتاژ باطری را تغییر داد و به همین دلیل برای ساخت باطری با توان بیشتر، آمپر باطری را افزایش می‌دهند. به این ترتیب یک باطری با آمپر بالاتر به معنی باطری با توان بیشتر است. در حالت عادی توان بیشتر باطری کمک ویژه‌ای به خودرو نمی‌کند و عملاً مالک هزینه بیشتری را پرداخت کرده است.

در حالی که در طول کارکرد خودرو، باطری بطور کلی برقی تولید نمی‌کند.یکی از اشتباهاتی که برخی افراد مرتکب می شوند آن است که می گویند آمپر بالاتر بگذارید کولر خودرو باد خنک تری تولید می کند! در مقابل این عده باید گفت تنها پول خود را دور ریخته اید.

چون وقتی خودرو به آن میزان ذخیره برق نیاز نداشته باشد نه تنها عمر باتری طولانی تر نمی شود بلکه در مواردی مشاهده شده عمر باتری به شدت کاهش یافته علت هم عدم شارژ و دشارژ کامل باتری می باشد. بنابراین باطری ‌های با آمپر بالاتر در درجه اول برای خودروهایی با موتور پرحجم و بزرگ استفاده می‌ شوند.

چرا که چنین موتورهایی برای حرکت اولیه نیاز به توان بیشتری دارند. از سوی دیگر اگر در خودرو سیستمی که نیاز به برق بالا دارد نصب شده باشد مانند سیستم صوتی پرقدرت نیز توصیه می‌شود از باطری با آمپر بالا استفاده شود. تا در زمان نیاز و در جایی که دینام نمی‌تواند به‌طور لحظه‌ای برق سیستم را تامین کند، باطری بتواند به کمک سیستم برق خودرو بیاید.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.