لوگو امداد باتری غلامی

چطور باطری ماشین را شارژ کنیم؟

شارژ باتری ماشین

روش های شارژ باتری خودرو

 

چهار روش برای شارژ باتری خودرو

از خود ماشین برای شارژ باتری استفاده کنید

زمانی که ماشینتان روشن است، باتری آن نیز شارژ خواهد شد. همه اتومبیل ها هنگامی که روشن هستند توسط دینام، برق تولید می کنند. “پولی یا هرزگرد” روی دینام توسط یک تسمه، به “پولی” روی موتور متصل است و باتری را شارژ می کند.

اگر در حال رانندگی باتری ماشین از کار بیافتد ، ممکن است دینام از کار افتاده باشد. در این حالت اگر ماشینتان دنده انومانتیک نباشد می توانید ماشین را هول داده تا روشن شود.

ممکن است روشن گذاشتن ماشین برای نیم ساعت باعث شارژ مجدد باتری شود. به منظور ذخیره بیشتر برق باتری ها می توانید، وسائلی مثل چراغ ها (در طول روز) و رادیو ، خاموش کنید.

 

اتصال باتری از کار افتاده ماشین به باتری ماشین دیگر (روش باطری به باتری )

اگر ماشین دنده اتومات است، می توانید با اتصالِ باتری، به باتری ماشین دیگری که سالم است، ماشینتان را روشن کنید. (توجه: باتری های شارژی گاز هیدروژن تولید می کنند و این گاز قابل احتراق است، بنابراین تهویه هوا می بایست مناسب باشد و اقدامات لازم برای کاهش بروز جرقه صورت گیرد).

 

روش شارژ باطری خودرو

1- ماشین دیگری که باتری اش سالم است را کنار ماشینتان پارک کنید. توسط کابل اتصال باتری ماشینتان را به باتری ماشین کناری وصل کنید.

شارژر-باطری-ماشینتمام وسایل برقی ماشین را خاموش کنید و استارت هر دو ماشین را ببندید.توجه کنید که ماشین ها به هم نچسبیده باشند فقط کنار یکدیگر پارک باشند.

2- یک طرف انبرک (+) قرمز رنگ را ، به سر (+) باتری ماشین خودتان وصل کنید و سر دیگر  انبرک (+) قرمز رنگ را ، به سر (+) باتری ماشین کناری وصل کنید.

3- یک طرف انبرک (-) سیاه رنگ را ، به سر (-) باتری ماشین خودتان وصل کنید و سر دیگر انبرک (-) سیاه رنگ را ، به سر (-) باتری ماشین کناری وصل کنید. مطمئن شودید که کابل ها سر راه دیگر قطعات ماشین نباشند. (خیلی دقت کنید که کابل را درست وصل کرده اید، در غیر اینصورت آسیب جدی به ماشین وارد خواهد شد).

4- ماشینی که باتری اش سالم است را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا باتری از کار افتاده ماشین شما را شارژ کند. سپس ماشینتان را استارت بزنید.

5- قبل از اینکه موتور ماشین را خاموش کنید چند دقیقه ای آن را روشن بگذارید چرا که باتری برای گرفتن شارژ لازم از دینام ، به زمان نیاز دارد.

 

شارژر باتری

شارژرهای باتری به برق طبیعی خانگی وصل می شوند و زمانی که به ماشینتان متصل نیستند می توانند باتری را شارژ کنند. شارژرهای باتری می توانند به سرعت، آهسته و یا خیلی کُند باتری را شارژ کنند و موثرترین روش برای شارژ باتری ماشین هستند. بعضی اوقات این شارژرها قادرند باتری های قدیمی که توسط دینام ماشین شارژ نمی شوند را احیا کنند.

 

شارژرهای خورشیدی

اگر قصد دارید ماشینتان را برای مدت زمان طولانی روشن نکنید ، بد نیست که یک شارژر خورشیدی خریداری کنید. تا شارژ باتری ماشینتان را تا موقع برگشت شما، حفظ کند.

 

شوره و سفیدک های سرباطری خودرو

بعضی اوقات سر باتری ها سفید و حالت شوره زدگی به خود می گیرد و باعث می شود جریان برق وارد باتری نشود و باتری درست عمل نکند و شما تصور می کنید شارژ باتری تمام شده است در صورتی که اینطور نیست.

برای پاک کردن شوره های سر باتری می توانید از بُرس سیمی  استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از مایعات اسیدی  استفاده کنید. بعد از آن استارت بزنید و متوجه خواهید شد شوره ها مانع از روشن شدن ماشین شده اند.

اگر باتری ماشینتان مدام از کار می افتد وقت آن رسیده به قیمت باتری ماشین سری بزنید و یکی از باتری های خوب بازار باتری را روی ماشین تان بیندازید!

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  1. سامان گفت:

    قیمت شارژر باطری با برق خونگی چند هست؟شارژ خورشیدی چطوریه؟کجا داره میشه تهیه کرد؟

  2. محمد گفت:

    با سلام
    اگر شارژر باطری بیشتر از ۱۲ ولت نباشد باطری شارژ میشود؟ یا اینکه مدت زمان شارژ طولانی تر میشود؟به طور مثال اداپتور ۱۲ولت یا پاور کامپیوتر

    • emdadadmin گفت:

      اگر بخواهید از باتری‌های ظرفیت کمتر و در دسترس، مثل باطری قلمی استفاده کنید، فرآیند آن سخت، گران و احتمالا خطرناک خواهد بود ولی انجام آن غیر ممکن نیست.
      باتری یک خودرو ،۱۲ ولتی است و برای هر بار روشن شدن یک ماشین باید ۲۵۰ آمپر در نیم ثانیه تولید شود. حال باتری‌های قلمی ۱.۵ ولتی هستند و می‌توانند تا ۱۰ آمپر انرژی تولید کنند. بنابراین برای اینکه ولتاژ مورد نیاز را تامین کنیم باید ۸ باتری قلمی را به صورت سری ( پشت سر هم) به هم وصل کنیم. حال باید جریان مورد نیاز را تامین کنیم. برای این کار باید ۲۵۰ آمپر انرژی تولید کنیم. این کار نیازمند استفاده از ۲۵ باتری در حالت مدار موازی است. بنابراین برای اینکه بتوانیم یک خودرو را یک بار روشن کنیم به ۲۵ ردیف ۸ تایی باتری نیاز داریم. ۲۵ ردیف ۸ تایی باتری یعنی ۲۰۰ باتری قلمی موردنیاز است. البته این میزان تنها عدد موردنیاز روی کاغذ است. این تعداد باتری قلمی فقط برای یکبار روشن کردن ماشین موردنیاز است اما برای اینکه بتوانید ماشین را به طور کامل روشن و راه اندازی کنید، تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که به ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ باتری قلمی برای این کار نیاز داریم و تعداد دقیق آن به متغیرهای متفاوتی در نحوه اتصال باتری‌ها وابسته است. پس اگر روزی باتری ماشینتان خراب شد و حس مهندسی‌تان گل کرد و خواستید با ۲۰۰ باتری ماشین را راه بیاندازید، کمی دقیق‌تر فکر کنید، چرا که به تعداد بسیار بیشتر از ۲۰۰ باتری قلمی احتیاج دارید و با توجه به قیمت باتری‌ها و زحمت مورد نیاز برای انجام این کار، تماس با مرکز پشتیبانی خودرو عاقلانه‌ترین کار است!

  3. اکبر گفت:

    بنده مینی بوس دارم
    سرباتری یکی از باتری هام سولفاته کرده بود بازش کردم دیدم که کابلش هم سولفاته سبز کرده اون رو هم عوض کردم و قدرت استارتم خیلی بهتر شد و یک راه برای تست کابل بدنه اینه که سویچ رو در حالت باز بزارید و یک کابل بردارید و از قطب منفی به بدنه بچسبونید و قطع کنید پشت سرهم چند بار اینکار رو انجام بدید و یک نفر پشت فرمان باشه و ببینه که چراغ دینام کم نور و پر نور میشه یا نه اگر شد باید کابل اتصال بدنه رو تعویض کنید

  4. Mahdi گفت:

    سلام دوستان من ی باتری ۹۰ امپردارم که زمانی که به دستگاه شارژ متصل میشه یکی از خونه هاش جوش میاره میخاستم بدونم هیچ راهی برای تعویض خانه باتری وجود نداره

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.