لوگو امداد باتری غلامی

نکاتی درباره شارژر باتری یو پی اس

شارژر باتری یو پی اس

شارژر باتری یو پی اس

 

همانطور که می دانید یکی از قسمت های یو پی اس ، شارژر باتری آن می باشد. وظیفه آن شارژ نمودن باتری های دستگاه یوپی اس است. ولتاژ شارژر ups معادل ولتاژ باتری یو پی اس است.
معمولا براساس نوع سیستم شارژر استفاده شده در یو پی اس باتری مناسب آن یو پی اس توسط شرکت سازنده یو پی اس پیشنهاد می شود. در اینصورت باید در زمان انتخاب باتری یو پی اس به این نکته توجه کرد.

ولتاژی که در خروجی شارژر ایجاد می شود و بر روی ترمینال باتری قرار می گیرد تا باتری ها را شارژ نماید باید مقداری حدودا بین 13.4 الی 13.7 باشد. (برای باتری های معمولی که 12ولت می باشند).

چگونگی شارژ باتری ups یو پی اس

تاثیر شارژ بر عمر باطری

شارژر باطری یوپی اس ups در عمر باتری تاثییر گذار است.
ممکن است شارژر بکار برده شده در یک ups دارای محدودیت شارژ باشد. در اینصورت قادر به شارژ هر نوع باتری ای نمی باشد.

به عنوان مثال برای یک ups خاص عنوان می شود که، باتری مناسب این دستگاه تا ظرفیت 18 آمپر ساعت می باشد. در اینصورت اگر برای این یو پی اس باتری با ظرفیت بالاتر از 18 آمپر ساعت انتخاب شود، دستگاه قادر به شارژ آن باتری نخواهد بود.

دیگر اینکه شارژر متناسب با نوع باتری که در ups استفاده شده است. (مثلا ممکن است باتری از نوع سیلد اسید یا لیتیم یا ….باشد) طبق یک منحنی شارژ اقدام به شارژ باتری ها می کند.

بطور کلی در تمام باتری ها هنگامی که باتری شروع به شارژ شدن می کند طبق منحنی شارژی که در باتری وجود دارد. میزان جریانی که شارژر به باتری می دهد به مرور کم می شود و هنگامی که باتری به صورت کامل شارژ می شود مقدار این جریان به کمترین حد خود در مدت شارژ شدن می رسد.

 

محدودیت شارژر ها

این محصول می تواند محدودیت هایی داشته باشد ، که این محدودیت باعث می شود باتری با هر آمپرساعتی را نتوان در یو پی اس استفاده کرد.

به عنوان مثال گفته می شود برای یک دستگاه یوپی اس می توان تا 42 آمپرساعت باتری استفاده کرد. یا اینکه یک نمونه یو پی اس فقط مناسب باتری داخلی نهایتا 9 آمپرساعت می باشد.

یو پی اس های سونر از نمونه دستگاه های یو پی اسی هستند که با کیفیت و بدون محدودیت هستند. آنها می توانند بدون اینکه آسیبی به باتری وارد شود هر نوع آمپر باتری ای را شارژ کنند.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.